
Dicks Badkamers is in Haarlem een begrip op installatiegebied. Eind maart breidde de groothandel uit met Dicks Badkamers Studio, een bewuste koersverlegging naar het exclusievere segment zonder het middengedeelte af te stoten.
Sanitaire techniek
Als regionale groothandel zorgt Dicks voor een uitgebreid pakket inclusief verwarming. Hendrik Jan Mok: “Het accent ligt op sanitaire techniek. Maar ook klemfittingen tussen 4 en 54 mm liggen hier op voorraad. Soms laten we artikelen zelfs op maat maken, vooral regelingen en pompen. Zeker met de nieuwe badkamerstudio profileren we ons met exclusieve producten als bijzondere regendouches maar we onderscheiden ons al langer door ook te weten wat er voor nodig is om die optimaal te laten functioneren. Opzoeken van het extreme is wel ons ding!”
Onderscheiden
De kleinere groothandelaren verkeren in zwaar weer. “Veel collega’s bieden hetzelfde aan en diverse vallen om, je voelt de druk”, stelt Hendrik Jan Mok. “We moeten ons dus onderscheiden en wij kiezen ervoor om daarbij de mooiste en de beste te zijn. Liever mond-tot-mondreclame dan stunten met prijzen en ramsj.”
Dicks richt zich daarom op de kleine installateur en op architecten; per se niet op de projectenbouw. Mok: “We zetten ons vooral in voor de vakman die verder kan en wil gaan dan een ‘nette doe-het-zelf badkamer’. Die juist een topproduct wil bouwen met daarin passende materialen. En die daarmee kan voortgaan terwijl wij z’n klant hier bedienen.” De groothandel zoekt exclusiviteit tevens in bijzondere merken, die niet te grabbel liggen op internet. Dicks besloot daarnaast de showroom uit te breiden naar 550 m2 met in het nieuwe gedeelte – voorheen magazijn – een luxer assortiment: Dicks Badkamers Studio.
Dicks Badkamers, Werfstraat 10 Haarlem, http://www.dicksbv.nl
Showroom: sinds 1998; was 400, nu 550 m2, eigendom
Indeling: 50 totaalopstellingen in oude gedeelte, in het nieuwe zichtpresentaties.
Rayon: Kennemerland ruim gezien
Segment: midden tot hoger
Gemiddeld aantal verkochte badkamers: rond 200 per jaar
Gemiddelde prijs: 10- 15.000 euro aan materiaal.
Belangrijkste merken: Antonio Lupi, Marlin, Assenti, Cerasa, Cleopatra, Cosmic, Dornbracht, Vola, HSK, Keuco, Laufen, Lava Design, NotOnlyWhite, Rexa Design, Saniku, Sunshower, Tubes, Zucchetti
Aantal medewerkers: acht, inclusief de eigenaren; vier in de showroom
Tekst: Edith Kok
Foto’s: Jan Willem Schouten
1 reactie op “Dicks breidt uit naar exclusievere koers”
Geef een reactie
Meer berichten
-
Premium
Samenwerking in ketelonderhoud
Voor het oog lijken het concurrenten, maar toch gaan ze samenspannen: drie installateurs in het… Lees verder →
-
Installatieschatten in museum
Echte installatieschatten. Een blik in de collectie van Jaap Schut, die een echt museum verdient. Lees verder →
-
Dynamiek in toonzaal
Plieger Amersfoort heeft een stevige metamorfose ondergaan: het hele pand is grondig verbouwd. Nadat eind 2014 de… Lees verder →
-
Ontzorgen op vele fronten
Doen we het of doen we het niet? Dat was lange tijd de vraag bij Van… Lees verder →
-
Luisteren en vertalen
Advies, ontwerp en installatie van levensloopbestendig sanitair vereist een totaal andere aanpak, vertelt detaillist Esther Bronmeijer. Vakon in… Lees verder →
-
De nek uitsteken
Eurobad opende na acht maanden verbouwen een vernieuwde ‘badkamerbeleving’ van 2200 m2. Een zelf ontworpen eigentijds sanitairwalhalla met… Lees verder →
-
Sneller veranderen
Volgens Eric Keizers kunnen branchegenoten nog veel leren van Ikea. De Zweedse woongigant vernieuwt elk half jaar… Lees verder →
-
De levende showroom
Nederland vergrijst en de vraag naar comfortabeler sanitair neemt toe. De Wilde Tegels en Sanitair in… Lees verder →
-
Andere kijk op badkamers
Sanizo Sanitair is binnen Nieuwegein verhuisd naar een ander pand. De nieuwe huisvesting biedt de consument meer… Lees verder →
-
Zelf aan de knoppen
“Gewoon jezelf blijven en geen gekke dingen doen. Zo ben ik de crisis doorgekomen.” Aan het woord… Lees verder →
veel succes toegewenst
jammer nooit meer van u te horen