fbpx
Artikel

Eindeloos combineren

Banubad pakte dit najaar flink uit tijdens de huisshow. In de vernieuwde showroom in Helmond toonde de badmeubelproducent een vijftigtal opstellingen waarvan 30 vernieuwd. Door toevoegen van tien nieuwe lijnen en uitbreidingen op bestaande collecties met nieuwe kleuren, grepen én powerled verlichting, is het toch al omvangrijke programma nóg breder geworden.  

Van ontwerp en productie tot verkoop; alles gebeurt bij Banubad in eigen beheer. Ruim twintig jaar worden sanitairspecialisten vanuit Helmond, waar de productielocatie en showroom onder een dak zijn gevestigd, bijgepraat over het nieuwste op het gebied van badkamermeubelen en wastafelbladen. Een keer per twee jaar is er traditiegetrouw een huisshow. Dit najaar was het weer zover. Banubad greep de gelegenheid aan om met een compleet  vernieuwde showroom te laten zien dat het met de verschillende modellijnen de totale markt bedient. `Van de onderkant van de markt, via het middensegment naar de bovenkant van de markt met maatwerk”, aldus verkoopleider Theo van Osch, die benadrukt hoewel ook actief in de onderste regionen, géén prijsvechter te zijn.

 

Nieuw in het programma
Bezoekers van de huisshow konden kennismaken met tien nieuwe modellen en 22 nieuwe kleuren. Zij zagen verder dat Banubad gloednieuwe houten meubelen, lakmeubelen en keramische wastafelbladen in haar collectie heeft opgenomen en dat het bestaande programma is aangevuld met nieuwe kleuren, afmetingen en toepassingen. De keramische wastafelbladenserie telt vijf nieuwe modellen; Rodos, Osiris, Hydra, Gavi en Thebe. “Dat we keramische bladen aanbieden, zeker in combinatie met houten kasten, wordt echt gezien als een meerwaarde”, concludeert de verkoopleider na het peilen van de reacties.

 

(Top)Solid bladen
Positieve geluiden waren er ook over de (top) solid bladen die werden tentoongesteld. Van Osch wijst er op hoe goed solid combineert met lak en hout. “ Een grote plus voor de dealer, dat solid prima combineert met andere materialen. Het is veel mooier en chiquer qua uitstraling dan gedacht, heb ik de afgelopen dagen veel gehoord. En kijk naar een beurs als Cersaie; daar zie je bijna alleen maar solid. Ook op de ISH was dit materiaal al veelvuldig te zien. Solid is echt in opkomst.  Niet zo gek; het heeft een mooie uitstraling, is duurzaam, licht én is eenvoudig in gebruik.”

 

Designprogramma
In de showroom van Banubad verder ruim aandacht voor Etna, het designprogramma waarmee de badkamermeubelfabrikant de bovenkant van de markt bedient. “We hebben deze lijn, die al twee jaar in het programma zit, nu vernieuwd. Het heeft een heel dun blad van solidmateriaal en de combinatie met lak, houtdecor is prachtig’, aldus Van Osch.
Binnen de verschillende productlijnen van Banubad kan flink worden gecombineerd. “Kasten, spiegels, accessoires, kortom alles rondom wastafelmeubels kan onderling worden uitgewisseld“, beaamt Van Osch. Gecombineerd kan ook met andere merken, wijst de praktijk al uit. Zo maakt Banubad ondermeer meubeloplossingen voor Villeroy & Boch (Subway en Memento), Sphinx  (420 serie) en Duravit.  

 

Onderscheidend in de markt
Hoge verwachtingen heeft de verkoopleider van het maatwerkprogramma dat Banubad biedt en waarvoor een riant gedeelte van de showroom is gereserveerd. “We willen de dealer helpen onderscheidend te zijn in de markt. Dat doen we door maatwerk te bieden tegen normale prijzen waarmee ze de individuele consument kunnen bedienen. Van eenvoudige oplossingen tot complete maatwerkmeubelen. We zetten daarmee een goede stap, blijkt uit de vele positieve reacties. Maatwerk is overigens niet nieuw voor ons. Dat deden we al. Maar met de nieuwe lijnen en aanvullingen hebben we hiertoe nu nog meer mogelijkheden. “

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.