fbpx
Artikel

Exclusiviteit is een keuze

Deelname aan de Miljonair Fair en Luxury Event; adverteren in Excellent en Art of Living… Van Boven Exclusieve Keukens, Badkamers en Tegels uit het Brabantse Den Dungen neemt een vaste plek in het hogere segment in en onderscheidt zich in ‘t bijzonder met mozaïek..” Eenmaal binnen in het sfeervolle pand, kijk je daarom extra je ogen uit, vooral bij de mozaïekpresentaties achter in het pand. Romeinse en Griekse sferen, met de hand ingelegde dessins, bladgoud, ultra moderne varianten…

De onderneming begon zo’n vijf jaar geleden met de extra promotieactiviteiten op/in exclusieve beurzen en woonbladen om vooral dat specialisme in luxe mozaïek onder de aandacht te brengen, vertelt Theo van Boven. Op de genoemde beurzen beslaat zijn stand 70 m². “Daarin tonen we naast mozaïek de meest exclusieve sanitair- en keukenopstellingen”, vervolgt Van Boven. “Het is een behoorlijke investering maar de beurzen leveren goede contacten op en orders die we het liefste zien: van totaalprojecten. Toch komen klanten overwegend binnen via mond-tot-mondreclame en interieurarchitecten.”

 

jaws171210-027Mozaiek 

Van Boven vertelt dat zijn werk in het luxe segment niet afneemt, óók niet in de nieuwbouw. “We hebben het gewoon enorm druk. We verrichten evengoed renovatiewerk en leggen veel mozaïek aan in zwembaden. Buiten ons aanbod zit onze kracht ‘m in het alles uit handen nemen van de klanten. Ze krijgen alle tijd en aandacht en dat is binnen dit segment ook geheel logisch.”

 

Van Boven Exclusieve Keukens, Badkamers en Tegels, Zandstraat 31A Den Dungen, http://www.vanboven.nl

Showroom: huidige sinds 1985, 1400 m² evenredig verdeeld over sanitair, keukens en tegels, eigendom

Opstellingen sanitair en tegels: tien badkamers, productpresentaties, shop-in-shops van Bisazza en Sicis

Rayon: straal van pakweg 40 kilometer

Aantal verkochte complete badkamers per jaar: rond de zestig

Doelgroep: Midden tot luxe segment

Geschatte gemiddelde verkoopprijs complete badkamer: 50.000 euro inclusief montage

Belangrijke merken: Antonio Lupi, Marike, Not Only White, Rapsel, Vola, Dornbracht, Bisazza, Sicis, Akros, Binova keukens (exclusief voor Nederland)

Inkoop: vrijwel alles rechtstreeks

Aantal medewerkers: 4 in showroom, 12 monteurs, 4 overig

 

Tekst: Edith Kok

Foto’s: Jan Willem Schouten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.