
Deelname aan de Miljonair Fair en Luxury Event; adverteren in Excellent en Art of Living… Van Boven Exclusieve Keukens, Badkamers en Tegels uit het Brabantse Den Dungen neemt een vaste plek in het hogere segment in en onderscheidt zich in ‘t bijzonder met mozaïek..”
De onderneming begon zo’n vijf jaar geleden met de extra promotieactiviteiten op/in exclusieve beurzen en woonbladen om vooral dat specialisme in luxe mozaïek onder de aandacht te brengen, vertelt Theo van Boven. Op de genoemde beurzen beslaat zijn stand 70 m². “Daarin tonen we naast mozaïek de meest exclusieve sanitair- en keukenopstellingen”, vervolgt Van Boven. “Het is een behoorlijke investering maar de beurzen leveren goede contacten op en orders die we het liefste zien: van totaalprojecten. Toch komen klanten overwegend binnen via mond-tot-mondreclame en interieurarchitecten.”
Mozaiek
Van Boven vertelt dat zijn werk in het luxe segment niet afneemt, óók niet in de nieuwbouw. “We hebben het gewoon enorm druk. We verrichten evengoed renovatiewerk en leggen veel mozaïek aan in zwembaden. Buiten ons aanbod zit onze kracht ‘m in het alles uit handen nemen van de klanten. Ze krijgen alle tijd en aandacht en dat is binnen dit segment ook geheel logisch.”
Van Boven Exclusieve Keukens, Badkamers en Tegels, Zandstraat 31A Den Dungen, http://www.vanboven.nl
Showroom: huidige sinds 1985, 1400 m² evenredig verdeeld over sanitair, keukens en tegels, eigendom
Opstellingen sanitair en tegels: tien badkamers, productpresentaties, shop-in-shops van Bisazza en Sicis
Rayon: straal van pakweg 40 kilometer
Aantal verkochte complete badkamers per jaar: rond de zestig
Doelgroep: Midden tot luxe segment
Geschatte gemiddelde verkoopprijs complete badkamer: 50.000 euro inclusief montage
Belangrijke merken: Antonio Lupi, Marike, Not Only White, Rapsel, Vola, Dornbracht, Bisazza, Sicis, Akros, Binova keukens (exclusief voor Nederland)
Inkoop: vrijwel alles rechtstreeks
Aantal medewerkers: 4 in showroom, 12 monteurs, 4 overig
Tekst: Edith Kok
Foto’s: Jan Willem Schouten
Meer berichten
-
Premium
Samenwerking in ketelonderhoud
Voor het oog lijken het concurrenten, maar toch gaan ze samenspannen: drie installateurs in het… Lees verder →
-
Installatieschatten in museum
Echte installatieschatten. Een blik in de collectie van Jaap Schut, die een echt museum verdient. Lees verder →
-
Dynamiek in toonzaal
Plieger Amersfoort heeft een stevige metamorfose ondergaan: het hele pand is grondig verbouwd. Nadat eind 2014 de… Lees verder →
-
Ontzorgen op vele fronten
Doen we het of doen we het niet? Dat was lange tijd de vraag bij Van… Lees verder →
-
Luisteren en vertalen
Advies, ontwerp en installatie van levensloopbestendig sanitair vereist een totaal andere aanpak, vertelt detaillist Esther Bronmeijer. Vakon in… Lees verder →
-
De nek uitsteken
Eurobad opende na acht maanden verbouwen een vernieuwde ‘badkamerbeleving’ van 2200 m2. Een zelf ontworpen eigentijds sanitairwalhalla met… Lees verder →
-
Sneller veranderen
Volgens Eric Keizers kunnen branchegenoten nog veel leren van Ikea. De Zweedse woongigant vernieuwt elk half jaar… Lees verder →
-
De levende showroom
Nederland vergrijst en de vraag naar comfortabeler sanitair neemt toe. De Wilde Tegels en Sanitair in… Lees verder →
-
Andere kijk op badkamers
Sanizo Sanitair is binnen Nieuwegein verhuisd naar een ander pand. De nieuwe huisvesting biedt de consument meer… Lees verder →
-
Zelf aan de knoppen
“Gewoon jezelf blijven en geen gekke dingen doen. Zo ben ik de crisis doorgekomen.” Aan het woord… Lees verder →