
Als installateur weet je hoe belangrijk het is om jezelf bij potentiële klanten in de kijker te zetten. Dit kan echter lastig zijn, omdat je niet altijd weet wat de beste manier is. Tien tips om je klantenbestand nog verder uit te breiden.
1. Zorg voor een professionele website
Het eerste wat potentiële klanten doen wanneer ze op zoek zijn naar een installateur, is online zoeken. Zorg ervoor dat je een professionele en makkelijk te vinden website hebt, die alle relevante informatie bevat. Om goed vindbaar te zijn in zoekmachines zoals Google, is het van belang dat je je SEO (Search Engine Optimization) op orde hebt. Plaats op je website in ieder geval je contactgegevens, een overzicht van je diensten en referenties.
2. Wees actief op social media
Social media is een uitstekende manier om in contact te komen met potentiële klanten. Zorg ervoor dat je aanwezig bent op de belangrijkste social media platforms, zoals Facebook en Twitter. Post regelmatig interessante en relevante content en reageer op berichten van klanten. Zo kun je een band opbouwen met je klanten en je naamsbekendheid vergroten.
3. Zorg voor nette en veilige werkkleding en benodigdheden
Als je bij een klant gaat werken, is het belangrijk dat je nette en veilige werkkleding draagt. Hiervoor kun je goed terecht bij Bowork. Zij hebben alles wat je nodig hebt in huis. Zorg er ook voor dat je alle benodigde gereedschappen en materialen bij je hebt. Op deze manier maak je professionele indruk.
4. Vraag bestaande klanten om een review te schrijven
Een van de beste manieren om nieuwe klanten te werven, is door middel van mond-tot-mond reclame. Vraag je bestaande klanten dan ook om een review te schrijven op je website of op social media. Op deze manier zien andere mensen wat je voor hen kunt betekenen en kun je nieuwe klanten aantrekken.
5. Ga netwerken
Om kennis te maken met nieuwe potentiële klanten, is het belangrijk dat je regelmatig netwerkt. Ga naar relevante netwerkbijeenkomsten en maak contact met mensen die mogelijk interesse hebben in je diensten. Doe je best om een indruk te maken en laat ze weten wat je voor hen kunt betekenen.
6. Geef korting aan nieuwe klanten
Een andere manier om nieuwe klanten aan te trekken, is door kortingen aan te bieden. Geef bijvoorbeeld 10% korting aan mensen die je diensten boeken via je website of via social media. Zo geef je ze een zetje om voor jou te kiezen, in plaats van voor een andere installateur.
7. Wees actief op relevante online fora
Online fora kunnen een uitstekende manier zijn om in contact te komen met potentiële klanten. Wees actief bent op relevante forums en beantwoord vragen van mensen die op zoek zijn naar een installateur. Op deze manier kun je jezelf als expert positioneren en nieuwe klanten aantrekken.
8. Schrijf gastblogs voor relevante websites
Een andere manier om jezelf in de kijker te zetten, is door gastblogs te schrijven voor relevante websites. Zoek websites die een overeenkomstig doel hebben als jij en stuur hen een gastblog. Op deze manier positioneer je jezelf als expert en vergroot je je naamsbekendheid.
9. Zorg voor een professioneel visitekaartje
Als je een visitekaartje hebt, zorg er dan voor dat deze er professioneel uitziet. Het visitekaartje is namelijk het eerste wat een potentiële klant van je zal zien. Zorg ervoor dat deze een goede indruk maakt en dat alle relevante informatie erop staat.
10. Zorg ervoor dat je je diensten goed promoot
Als je potentiële klanten gaat benaderen, is het belangrijk dat je je diensten goed promoot. Zorg ervoor dat je een goede verkooppitch hebt die aansluit op de behoeften van je klanten. Laat ze zien waarom ze voor jou moeten kiezen en wat je voor hen kunt betekenen.