Ga naar hoofdinhoud

Marketingtips voor installateurs

Ook voor installatiebedrijven is er geen gebrek aan mogelijkheden om geld aan marketing uit te geven. Maar hoe behaal je het beste rendement uit je investering in geld en tijd? Wil je jouw bedrijf laten groeien en het aantal klanten vergroten, pas dan de volgende marketingtips voor installateurs toe.

Gebruik sociale media

Voor alle installateurs is sociale media de meest kosteneffectieve manier om je bedrijf bekend te maken. De truc is om te weten wat je moet zeggen. Aangezien je expert bent in je vakgebied, is het verstandig om het beheer van sociale media zo dicht mogelijk bij huis te houden. Hiermee bedoelen we: leg deze taak – indien mogelijk –  bij het kantoorteam neer, in plaats van een externe partij in te huren. Maar het kan geen kwaad om je team eerst te informeren over de aanpak. Bij sociale media kun je narrowcasting toepassen!

Wees visueel

Een van de grootste troeven van jouw installatiebedrijf, is de visuele aantrekkingskracht van je voltooide werk. Maak voor-en-na-foto’s bij vrijwel elke taak die je uitvoert. Maak het gewoon onderdeel van de taken van je installateur. Met een paar eenvoudige tips voor het inlijsten en belichten van afbeeldingen heb je niet alleen een nauwkeurig overzicht van de voltooide taak voor je klantenbestanden, maar ook content die je kunt gebruiken voor marketingdoeleinden. Kies elke week een paar van de beste om te delen op kanalen zoals Instagram, Facebook en Twitter. Lees nu wat narrowcasting is en kan betekenen voor je digitale communicatie, je doet er namelijk goed aan om dit te gebruiken bij het plaatsen van je content.

Moedig online beoordelingen aan

Probeer deze oefening: voer een Google-zoekopdracht uit voor je servicecategorie + je regio. Zoals je kunt zien, tonen alle belangrijke spelers trots hun Google-recensies. Zowel de sterrenclassificatie als het aantal reviews. Welke zou je vertrouwen? Wil je op die lijst staan, of er vanaf blijven? Of erger nog: je staat in de lijst, maar zonder beoordelingen. Een potentiële klant kan alle bedrijven op de lijst bellen, maar wie bellen ze eerst? Voeg daarom beoordelingen toe aan je websitevermelding en toon ze op je site. Het zal je helpen concurreren.

Gebruik gratis dingen

Een paar dingen zijn absoluut onmisbaar zijn voor installateurs, en gelukkig kosten ze niets. Het belangrijkste is je Google Mijn Bedrijf-vermelding. Deze verschijnt wanneer potentiële klanten zoeken naar jouw type service in je regio. Neem de tijd om het goed te doen en profiteer van alle gratis functies. Volg naast Google Mijn Bedrijf alle inkomende links en citaten die je kunt krijgen. Alles, van een vermelding op de website van je plaatselijke wijkverbeteringsmaatschappij tot links van productiepartners en alle andere vermeldingen die je gratis kunt krijgen.

Met deze marketingtips voor installateurs krijgt jij je bedrijf goed op de kaart.

Zorg dat je geen belangrijke vakinformatie mist!

Til je vakmanschap naar een hoger niveau met vakblad Installatie. Van de laatste technische ontwikkelingen, mooie projecten en interviews tot praktische tips voor ondernemen.
Download nu gratis een digitaal inkijkexemplaar.

Laatste nieuws

Innovatieprijs voor aansluitset hybride warmtepomp

Facelift voor populairste inbouwreservoir

Glasvezel met een luchtje

Kemkens komt met carnavalskraker: ‘Werm vanbinnen’

Kabinet schuift ‘ISDE-bom’ terzijde: ‘keuzevrijheid tussen warmtepomp en warmtenet’

Duco publieksfavoriet bij BouwBeurs Awards