fbpx
Ventilatie

Businessmodel Bingo!

Achter de wolken schijnt een zonnetje, zo spiegelen onderzoekers de branche voor.

Maar, er is een mits! De installatiebranche, en eigenlijk de hele bouwbranche moet zichzelf opnieuw uit gaan vinden. Servicen, industrialiseren, prefabben, ontzorgen, BIMmen, samenwerking. Iedereen moet eraan, zo predikt ING in haar brancheanalyse van deze zomer.

Het businessmodel moet om. Geen cv-installatie maar comfort, geen ventilatie maar een behaaglijk binnenklimaat. Geen onderaannemers maar co-creators, geen aanbesteding maar een tender met prestatiecontract, geen inspanning maar prestatie, geen uurtje/factuurtje maar ontzorging, geen techniek maar beleving. Geen storingsdienst maar een servicedienst, geen bewoner maar een gebruiker. De installateur moet mee, en snel.

Er is hulp

bingo2We snappen dat u ook zoekende bent. Nu gaat u, of uw directeur, vast een praatje houden tijdens de zomerborrel of bouwvakviering. Of bezoekt u binnenkort presentaties, lezingen en beurzen waar dit onderwerp ter sprake komt. Daarvoor hebben we de Installatie.nl Businessmodel Bingo ontwikkeld. In een enkele versie (hieronder), maar ook in een achtvoudige versie in pdf, zodat u met collega’s of lotgenoten kunt spelen. Een goede opleuker voor uw bedrijfspresentatie of congres; een volle kaart bij het eerstvolgende strategisch overleg, en u snapt het!

Installatie.nl Businessmodel Bingo

 

Over Eddy Buiting

Eddy Buiting (1977) is hoofdredacteur van deze site en vakblad Installatie, producten van Eisma Bouwmedia. Studeerde Journalistiek en Voorlichting in Tilburg, was o.a. dagbladjournalist, en inmiddels al 20 jaar tot over de oren in de uitvoerende bouw- en installatiepers. Schrijver van huis uit, maar inmiddels multimediaal. Observeert, constateert, vraagt, ervaart en schrijft. Drievoudig vader, sportfanaat en bourgondiër. Niet vies van een kwinkslag.

Bekijk alle berichten van Eddy Buiting

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.