
Onze monteurs rijden tegenwoordig heel Zuid Nederland af, van lekkage naar lekkage. Een niche arbeid die inmiddels een zeer professionele vorm heeft aangenomen binnen ons bedrijf. Opsporen is al een kunst, maar dan begint het pas: het naar tevredenheid herstellen.
Schademelding
Bij een schademelding rijden we in opdracht van een verzekeraar naar de gedupeerde. Enerzijds om de lekkage zo snel mogelijk te vinden, anderzijds (en misschien nog wel belangrijker) om de klant gerust te stellen, na deze vervelende ervaring. Uiteindelijk doel: de gedupeerde te verlossen van deze ellende, en zorgen dat dit in de toekomst ook zo blijft!
Opsporen én oplossen
Juist in de combinatie van deze taken zit de kracht. Een lekkage vinden kunnen meer bedrijven, maar daar is de klant tegenwoordig niet meer mee geholpen. Hij wil meer informatie, hij wil weten wat het vervolg wordt; hoe bijvoorbeeld de lekkage onder de betonnen vloer wordt verholpen. Hoe gaan wij ervoor zorgen dat we de pas gelakte vloer kunnen sparen. Met in het achterhoofd de verzekeraar, en in het voorhoofd een tevreden klant.
De verzekeringsexpert
En verzekeraars zijn niet gek. Tegenwoordig moeten ook juist zij uiterst klantgericht zijn. Vroeger was het standaard devies: een te overheersende expert sturen welke bepaald: keert verzekeraar uit, ja of nee? Zo nee, dikke pech voor de gedupeerde. Zo ja, schadebedrag vaststellen en wegwezen. Zoek het maar uit hoe je het maakt, op naar de volgende.
Installatie chirurg
Daar kom je tegenwoordig als specialist, en dus ook als verzekeraar, niet meer mee weg. En terecht. Aan de ene kant wil de verzekeraar de exacte oorzaak weten. Niet omdat ze wegen zoeken om onder de verantwoordelijkheid uit te komen, maar vooral omdat het probleem voor eens en altijd opgelost dient te worden. Tegenwoordig is het meetgereedschap dusdanig ontwikkeld dat dit perfect mogelijk is. Meten is weten, en ik kan wel zeggen dat het hebben van al die ‘operatie-apparatuur’ een dure, maar mooie hobby is, in een dankbare markt. Een chirurg kan jaloers zijn, over wat wij als installateur hebben. Een greep: een endoscoop, Sneak Snake camera systemen, met camerakopjes die in water en cv-leidingen kunnen; traceergas voor detectie, geluidsdetectie-apparatuur, rookdetectie en drukproefmeters.
One-stop-shop
De makke van de bekende ‘expertrapporten’ is dat ze weliswaar een schade of oorzaak vaststellen, maar voor een oplossing moeten verwijzen naar een plaatselijke installateur. Door die twee vakgebieden op professionele wijze te combineren, bieden we verzekeraars, maar vooral ook de gedupeerden, naast ‘noodhulp’ vooral ook een oplossing! We constateren een lek, voeren een nood reparatie uit, en bekijken direct de mogelijkheden voor de structurele oplossing. Alles om de klant te ontzorgen.
Verzekerd van geen gedoe
Ook verzekeraars zien in dat het bieden van een doekje voor het bloeden tegenwoordig niet genoeg is om een klant tevreden te houden. Dienstbaar werk, en verzekerd van geen gedoe. Daarvoor stappen wij dan ook graag in onze bussen voor een ritje van Zeeland naar Limburg. Ook buiten kantooruren, alles voor een gerustgestelde glimlach bij de klant wanneer we terug rijden.




