fbpx

Sanitair

  • Trends, primeurs en wooninspiratie op negentiende Woonbeurs

    Traditiegetrouw ging het nieuwe woonseizoen in september van start met de negentiende editie van de Woonbeurs Amsterdam. Ruim driehonderd exposanten uit binnen- en buitenland deelden hun expertise met woonliefhebbers. Negen dagen vol woonadvies, de laatste trends, nieuwste collecties en primeurs. Ook de sanitairbranche was ruimschoots vertegenwoordigd.

    Lees verder →

  • Complexe toekomst in douchetechniek

    Casa Verde is een private wellness onder de rook van Antwerpen. Het herbergt de Europese primeur van de digitale douche-innovatie ATT, een technisch complexe installatie, met een prijskaartje vanaf 18.000 euro.

    Lees verder →

  • ISH boordevol badkamerdesign

    De ISH in Frankfurt was medio maart weer het internationaal podium voor nieuwe producten en trends op het gebied van badkamerdesign. Op de tweejaarlijkse vakbeurs was te zien dat organisch vormgegeven sanitair terrein wint in de badkamer, net als natuurlijke tinten. De digitalisering van de badkamer lijkt niet meer te stoppen en met de vele mogelijkheden tot customizen van sanitair wordt de badkamer van nu nóg persoonlijker. Lees verder →

  • Maatwerk in stomen en baden

    Met een maatwerk stoomconcept en nieuwe baden laat Cleopatra weer van zich horen. Het Nederlandse merk liet op de ISH in Frankfurt trots haar noviteiten zien: baden en een modulair concept voor stoomdouches. Lees verder →

  • Compact Wastafelmeubel

    Met de Insert heeft Alape een compacte klasse wastafelmeubels voor toiletruimte of kleine badkamer voorhanden. Met de nieuwe wasbakvorm Tangens heeft de fabrikant bovendien een aardige toevoeging op het componentensysteem voor het vormgeven van individuele wastafelmeubelen in huis. Lees verder →

  • Nieuw designlabel Marike Andeweg

    NotOnlyWhite is het nieuwe designlabel van Marike Andeweg. De Nederlandse ontwerpster, voorheen creatief directeur van sanitairmerk Marike, heeft besloten zelfstandig verder te gaan. Dat resulteerde in een nieuw label dat acht nieuwe sanitaircollecties telt. Bezoekers van 100 % procent Design London en Interieur 2010 in Kortrijk kregen alvast een voorproefje. Lees verder →

  • Nieuwe look voor Looox

    Sanitairconcept Looox heeft twee jaar na de eerste introducties een opfrisser gekregen. De collectie van 2010 van het jonge merk bestaat uit een nieuwe en twee vernieuwde meubellijnen, een uitgebreid spiegelprogramma, trendy douchewandcombinaties, en een opbergsysteem voor closetrollen. Lees verder →

  • Spelen met planchetten

    Met de collectie Axor Bouroullec schotelt het designmerk van Hansgrohe consument en detaillist legio keuzes voor. Onder het motto ‘de vrijheid van vrije indeling’, introduceerde brandmanager Phillippe Grohe de nieuwe Axor-telg in Nederland: maar liefs 84-delig. “Keuzevrijheid geeft sanitairspecialist instrument om zijn meerwaarde toe te voegen.” Lees verder →

  • Azzurra en Rubicer op Nederlandse bodem

    Met Azzurra en Rubicer brengt Roomz in Waskemeer twee Zuid-Europese designmerken naar Nederland. In het oog springend en kwalitatief hoogstaand design met een middenklasse-prijskaartje. De nieuwe importeur brengt de merken exclusief voor de detailhandel naar ons land. Lees verder →

  • Badkamerlijn in Silestone

    Cosentino richt haar pijlen op de badkamer. De Spaanse multinational, wereldwijd marktleider op het gebied van keukenbladen uit Silestone kwarts met antibacteriële bescherming, introduceert wastafels en douchevloeren van het populaire materiaal in Nederland. Badkameroplossingen in uiteenlopende kleurstellingen, én in grote oppervlakken. Lees verder →