Ga naar hoofdinhoud

Trends, primeurs en wooninspiratie op negentiende Woonbeurs

Traditiegetrouw ging het nieuwe woonseizoen in september van start met de negentiende editie van de Woonbeurs Amsterdam. Ruim driehonderd exposanten uit binnen- en buitenland deelden hun expertise met woonliefhebbers. Negen dagen vol woonadvies, de laatste trends, nieuwste collecties en primeurs. Ook de sanitairbranche was ruimschoots vertegenwoordigd.

Complexe toekomst in douchetechniek

Casa Verde is een private wellness onder de rook van Antwerpen. Het herbergt de Europese primeur van de digitale douche-innovatie ATT, een technisch complexe installatie, met een prijskaartje vanaf 18.000 euro.

ISH boordevol badkamerdesign

De ISH in Frankfurt was medio maart weer het internationaal podium voor nieuwe producten en trends op het gebied van badkamerdesign. Op de tweejaarlijkse vakbeurs was te zien dat organisch vormgegeven sanitair terrein wint in de badkamer, net als natuurlijke tinten. De digitalisering van de badkamer lijkt niet meer te stoppen en met de vele mogelijkheden tot customizen van sanitair wordt de badkamer van nu nóg persoonlijker.

Maatwerk in stomen en baden

Met een maatwerk stoomconcept en nieuwe baden laat Cleopatra weer van zich horen. Het Nederlandse merk liet op de ISH in Frankfurt trots haar noviteiten zien: baden en een modulair concept voor stoomdouches.

Compact Wastafelmeubel

Met de Insert heeft Alape een compacte klasse wastafelmeubels voor toiletruimte of kleine badkamer voorhanden. Met de nieuwe wasbakvorm Tangens heeft de fabrikant bovendien een aardige toevoeging op het componentensysteem voor het vormgeven van individuele wastafelmeubelen in huis.

Nieuw designlabel Marike Andeweg

NotOnlyWhite is het nieuwe designlabel van Marike Andeweg. De Nederlandse ontwerpster, voorheen creatief directeur van sanitairmerk Marike, heeft besloten zelfstandig verder te gaan. Dat resulteerde in een nieuw label dat acht nieuwe sanitaircollecties telt. Bezoekers van 100 % procent Design London en Interieur 2010 in Kortrijk kregen alvast een voorproefje.

Nieuwe look voor Looox

Sanitairconcept Looox heeft twee jaar na de eerste introducties een opfrisser gekregen. De collectie van 2010 van het jonge merk bestaat uit een nieuwe en twee vernieuwde meubellijnen, een uitgebreid spiegelprogramma, trendy douchewandcombinaties, en een opbergsysteem voor closetrollen.

Spelen met planchetten

Met de collectie Axor Bouroullec schotelt het designmerk van Hansgrohe consument en detaillist legio keuzes voor. Onder het motto ‘de vrijheid van vrije indeling’, introduceerde brandmanager Phillippe Grohe de nieuwe Axor-telg in Nederland: maar liefs 84-delig. “Keuzevrijheid geeft sanitairspecialist instrument om zijn meerwaarde toe te voegen.”

Azzurra en Rubicer op Nederlandse bodem

Met Azzurra en Rubicer brengt Roomz in Waskemeer twee Zuid-Europese designmerken naar Nederland. In het oog springend en kwalitatief hoogstaand design met een middenklasse-prijskaartje. De nieuwe importeur brengt de merken exclusief voor de detailhandel naar ons land.

Badkamerlijn in Silestone

Cosentino richt haar pijlen op de badkamer. De Spaanse multinational, wereldwijd marktleider op het gebied van keukenbladen uit Silestone kwarts met antibacteriële bescherming, introduceert wastafels en douchevloeren van het populaire materiaal in Nederland. Badkameroplossingen in uiteenlopende kleurstellingen, én in grote oppervlakken.

Leidingen legionellavrij met magnetisch veld

Door zogeheten hotspots raakte een hotelgebouw van Defensie geïnfecteerd met legionella. Dankzij een inductor met magnetisch veld werden leidingen ontdaan van aanslag en vuil.

ISH toont nieuwste badkamertrends

De beurs ISH in Frankfurt bood een karrevracht aan noviteiten voor de sanitairdetaillisten. De trend is overduidelijk: de buitengewoon strakke badkamer is verleden tijd. 2011 wordt de doorbraak van de organische, individuele, elegante badkamer met LED-verlichting en elektronica. Veel productintroducties zijn van 18 tot 20 april in Nieuwegein te zien op de ISH Noviteitenshow. Alvast een tip van de sluier.

Tapwaterpomp besparing voor voetbalclub

Door één tapwaterpomp te vervangen, bespaart voetbalclub Groesbeekse Bous jaarlijks 1500 euro aan energiekosten. De slimme tapwaterpomp met smarttechnologie schakelt waar mogelijk de warmwatercirculatie uit.

Esplanade nieuwe uitleg van weelde

De eerste associatie met dé ISH-noviteit van Duravit doet denken aan klassieke grandeur of misschien zelfs protserigheid. De Duitse fabrikant legt Esplanade uit als de nieuwe interpretatie van deze royale luxe. Een beursprimeur, die na de beurs in Frankfurt op de markt verschijnt.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Met de gratis nieuwsbrief van Installatie.nl ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws en actuele ontwikkelingen in de installatiebranche, productnieuws en installatiefouten.

Laatste nieuws

Quatt introduceert airco op warmtepomp

Rijpende pompoen bron voor warmtepomp

Rookvrij balkon

Premium

Vernieuwde monoblock op cv-standleiding

Markplaats voor materieel

Villeroy & Boch vernieuwt projectserie Architectura