Erg slordig. De onderhoudsmonteur heeft de wartel van het gasblok naar de venturi niet goed aangedraaid, waardoor er gas kan lekken wanneer het toestel in bedrijf komt. Omdat er onderdruk heerst, gebeurt dit niet, maar dan nog. Een monteur die zijn vak verstaat, mag dit soort fouten niet maken.
Heeft u ook een installatiefout? Zend hem hier in.
Onbewust (?) heeft deze fabrikant dus een veiligheidje ingebouwd. Maar goed nieuws: dit veiligheidje vindt men in alle huidige ketels.
[einde sarcasme]
Met een logboek zie je wie de voorlaatste monteur was (of met de corona-app van het RIVM ), dan kun je hem/haar er op aanspreken om herhaling te voorkomen. Want fouten maken is menselijk – in tegenstelling tot de lockdown in verpleegtehuizen.
Heb dit ook wel eens gezien indd
Ben ook ooit eens een voordruk nippel vergeten,
Dit blijft me voor altijd bij, altijd spuug test om te kijken of ie dicht is, en na controle
Even alles vastpakken waar je aan bent geweest
Gaskraan wartels zitten ook vaak los, check ik ook altijd
Mm lekker spugen, 2 jaar laten de nippel verroest.. Beter gewoon meten met je gasdrukmeter of snuffellaar
Messing roest niet
ouwehoer.
jij werkt zeker niet vaak met je handjes ?
De werkgevers willen graag dat je minimaal 12 ketels onderhoud op een dag liefst nog meer .dan gebeuren r zulke zaken geen tijd voor degelijk onderhoud de meeste monteurs zijn geen servicetechnisi maar ketelpoetsers
Gelukkig heb ik een werkgever die je ruim de tijd geeft voor onderhoud. Hooguit 5 op een dag. En wij werken altijd met een checklist waar ook de waardes van je metingen op komen te staan. Ideaal.
12 ketels voor 1 monteur
bestaat niet op 1 dag!
Als je het goed uitvoerd.
Kan wel maar dan kom je om 23:00 thuis
Het liep met een sisser af
Vaak merk je zelf al dat de o2 en co2 instellingen niet meer kloppen, tenminste als je dat controleert.
Een monteur die nooit foutjes maakt mag bij mij in vaste dienst komen.
Ik werk alleen nog maar met digitale rapporten.
Dat wil zeggen, standaard een rg analyze met digitaal rapport na onderhoud welke de klant ontvangt als pdf bij het factuur en standaard een drukbeproeving na het onderhoud op de gehele binnen installatie. Je mag het dan overdreven vinden, maar ik als zzper heb mij dan goed ingedekt tegen eventuele discussies achteraf, en zo weet ik ook zeker dat ik de installatie met een gerust hart echter kan laten. De klanten zijn nagenoeg altijd bereid om hier een paar euro extra voor te betalen, want het geeft hun ook een veilig gevoel.