Het belang van goed onderhoud aan de cv-ketel is helder. Niet alleen functioneert een verwarmingstoestel daardoor beter, de installatie is ook veilig voor de gebruiker. Veel ketels in dit land krijgen niet het onderhoud dat nodig is om kwaliteit en rendement te kunnen borgen. Maar er zijn (helaas) ook ketels waarvan de gebruiker denkt dat hij onderhoud krijgt, maar waar dit niet goed uitgevoerd is. Neem deze inzending. Deze Nefit heeft het zwaar gehad, vertelt de inzender. Op de stickers staat dat hij netjes het periodiek onderhoud gehad heeft. De monteur heeft hem leeg geschud (niet eens geborsteld) en dit kwam uit de wisselaar. Het toestel is op de demontagetafel geëindigd. Hopen dat zijn opvolger wél de aandacht krijgt die het toestel, maar vooral de gebruiker verdient.
Heeft u ook een installatiefout? Zend hem hier in.
als je een een ecomline op 55 graden aansluit krijg je dit al binnen een jaar,dus installatiefout?
jij schrijft het, en ik dacht het
Probeer eens een warmte wisselaar van een Topline te reinigen volgens onderhoudsvoorschrift van Nefit met emmertje water en Nefit protector! Krijgen de vuiligheid er met een compressor na uitbouw van de warmtewisselaar niet eens uit !
Als je goed naar de foto kijkt is dit niet van 1 jaar, ook al heeft ie op 55 graden gedraaid, de convectieribben zijn compleet verdwenen, hoogstwaarschijnlijk nog nooit gespoeld, daar komt nog eens bij dat ketels die altijd alleen maar moduleren zowel op warm water als verwarming het niet gaan redden met jaarlijks onderhoud, die toestellen hebben dan half jaarlijks onderhoud nodig, dat de comfort eisen van de huidige generatie consumenten steeds hoger gesteld worden, moeten die zich er ook van bewust worden dat goed onderhoud, en op tijd, zeker nodig is en dus ook kosten met zich mee brengt, als deze ecomline, vermoedelijk solo toestel, aangestuurd zou worden met een Toon (aan/uit thermostaat) en flink moet branden voor warm water had je deze gruisvorming nu niet gehad en is 2 jaarlijks onderhoud voldoende, neemt niet weg dat een jaarlijkse veiligheidsinspectie weg gelaten kan worden.
wisselaar is geen Nefit Ecomline . Maar een Nefit Turbo Heren !!!!
Je hebt gelijk maar het was een voorbeeld
Gezien het feit dat het een Turbo wisselaar is , is hij meteen ook minimaal 20 jaar oud , heeft hij het toch prima uitgehouden zonder dat top onderhoud, moet ik de ketels van tegenwoordig nog zien doen , eigenlijk sleutel je een ketel eerder naar de kloten met jaarlijks onderhoud, kom regelmatig erg oude ketels tegen die nooit onderhoud krijgen en ook zelden storingen hebben! , naar mijn mening kun je het beter beperken tot een goede inspectie op dichtheid van de pakkingen/aansluitingen e.d. !
Ik ken dit model. Sterker nog, ik ben er momenteel eentje uitelkaar aan het halen. Wat een rottig ontworpen CV is het. Je moet de halve ketel demonteren om beide kleppen te verwijderen.