Installatiefouten

Karrevracht fouten

8

Op deze foto zijn meerdere fouten te zien. Het expansievat zit in de aanvoer in plaats van in de retourleiding. De overstort zit in de retour in plaats van in de aanvoer. De vul/aftapkraan zit in de aanvoer in plaats van in de retour. Het expansievat hangt aan de koperen leiding: dit kan lekkages geven als het vat defect is en 18 kg gaat wegen; hier moet een ophangbeugel worden toegepast. Verder is de condensafvoer van de ketel niet aangesloten op een afvoer, maar op een emmer, die de bewoner dan periodiek moet legen.

Heeft u ook een installatiefout? Zend hem hier in.

8 reacties op “Karrevracht fouten

  1. Harry schreef:

    Waterslag demper?

    • frank van eersel schreef:

      Waarschijnlijk omdat de wasmachinekraan tussen het toestel en de inlaatcombinatie geplaatst is en dus de volledige uitzettingsdruk van het warme water voor zijn kiezen krijgt, is een oplossing maar uiteraard niet de juiste, vroeger werd dit wel vaker gedaan ipv een inlaatcombinatie als er geen condensafvoer gesitueerd was bij een VR ketel.

  2. Nic schreef:

    Keur de gasleiding ook maar af, Karrenvracht aan fittingen.

  3. jan schreef:

    Als er foutjes worden omschreven, moeten deze ook feitelijk aanwezig zijn.

    Expansievat zit wel in de retour, een condensafvoer kan gewoon gemaakt worden( zie inlaatcombinatie ) wel heel erg naïeve eigenaar…. en tot slot de vulkraan in de aanvoer, tja… wat een enorme fout?

  4. Mark schreef:

    Drukvat staat op de vloer,daar kan geen beugel tegen op….maar een rommeltje is het!

  5. noël schreef:

    Slordig gewerkt, maar is zonder al te veel capriolen te herstellen naar netjes. Benieuwd naar de rookgasafvoer….

  6. wil stravers schreef:

    de vul / aftapkraan hoort altijd juist in de aanvoer te zijn gemonteerd heb ik vroeger geleerd omdat de aanvoer in de cv ketel naar het hoogste punt gaat en daar zijn lucht kwijt kan , en in de retour kan de lucht naar de pomp komen en deze beschadigen .
    ja toch ? of heb ik het mis

    • frank van eersel schreef:

      Mis, de luchtbellen worden aan de zuigkant van de ketel (bij de pomp) meteen door de automatische ontluchter bij de pomp er uit gefilterd zodat er geen luchtbellen in je wisselaar ontstaan, als dit wel gebeurt zal de maximaal thermostaat hoogstwaarschijnlijk aangesproken worden ivm te snelle tempratuur stijging, en kijk maar eens goed naar een RVS wisselaar die veel luchtbellen voor zijn kiezen heeft gehad, blijft weinig van over, vulkraan dus altijd in de retour en overdrukventiel in de aanvoer, daar waar de tempratuur het hoogst is en dus de druk het hoogst is

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven