fbpx
Installatiefouten

Scheef en fout

Duidelijk het werk van een onkundig iemand: de rookgasafvoerbuis van deze cv-ketel is niet goed aangesloten op de adapter. Maar de rookgassen kunnen ook via het geboorde gaatje de ruimte in. Ook het afschot naar de ketel toe is niet aanwezig. En dat er geen beugel aan zit is misschien nog het minst erge. Complete vervanging is hier het devies, en dat kan hier vrij eenvoudig concentrisch.

Heeft u ook een installatiefout? Zend hem hier in.

10 reacties op “Scheef en fout

  1. Nic schreef:

    Waarom zit hier een paralleladapter op het toestel? Waarom een broekstuk dat onder de dakdoorvoer hoort. Met een concentrische adapter was de monteur sneller klaar geweest. Maar ja, als je niks weet!!!!!!

  2. Charlie schreef:

    Dit is niet gemaakt door een monteur, dat weiger ik te geloven. dit was gewoon iemand die zelf de ketel wel even vervangt en niet weet wat er allemaal te koop is.

    • john schreef:

      Da was ook mijn eerste gedachte.
      En weg met de theorie een RGA LTV gaat 1 ketelleven me.
      Ken nog wel een mannetje die hem ophangt of ik doe dat zelf wel zo moeilijk kan het toch niet zijn?
      Geen enkele vorm van certificering gaat zulke misstanden voorkomen, de enige manier om dit te voorkomen is de vrij verkoop aan particulieren afschaffen!

  3. E olffers schreef:

    IK KAQN ME EIGEN VERGISSEN MAAR VOLGENS MIJ
    ZIT DIT AANGESLOTEN MET EEN DOORVOER VAN VAILLANT

  4. Jan schreef:

    Wat een bak ellende, het doet zeer aan je ogen. Zit ook nog een raar stukje flexibel tussen de parallel adapter en het broekstuk. En gaat de nieuwe gasketelwet dit soort situaties voorkomen dan , als iedereen op internet nog steeds alles kan blijven bestellen en er zelf mee aan de gang gaat.
    Dat de rookgassen de ruimte in kunnen komen (redactie), klopt niet helemaal dacht ik. Het is immers een concentrische buis / bocht. Dan is er eerst nog een intern lek nodig waardoor de rookgassen in de luchttoevoer kunnen komen. Normaal gesproken zal er door het gaatje alleen lucht aangezogen worden en niets naar buiten komen. (Tenzij rga en ltv omgewisseld zijn, maar dat lijkt de enige fout die hier niet gemaakt is:-( Het stuk flexibel (ventilatieslang(?) wat door het broekstuk loopt, kan wel voor recirculatie zorgen als het gaat lekken, hopelijk volgt daarop dan een storing / uitval

  5. Henk schreef:

    Van het geboorde gaatje moet je weinig schrik hebben. Dit zit in de buitenbuis is dus luchtaanzuig en geen rookgassen. Maar wel slecht gedaan.

  6. Geoffrey schreef:

    Vind het sowieso knap dat je een broekstuk 80/80/125 aangesloten krijgt op een concentrisch hulpstuk 100/60.

    Er is geen gaatje in geboord dit zit er vanaf de fabriek al in.
    Alleen zit er dan een popnagel/schroefje in voor het centreren voor de de rookgasbocht,dat geeft wel tot stof tot nadenken dat dat er niet in zit.

    Maar laten we vooropstellen: wat een tranendal!!

  7. Michel Zandvliet schreef:

    Stop met de verkoop van gastoestellen op internet en op de hoek van de straat.
    In onze omringende landen UK, DE, en BE is het veel beter geregeld.
    Wel een CO-certificering opleggen, maar de verkoop van gastoestellen is markt werking volgens den Haag. Beste mevrouw Kajsa Ollongren het is weer top geregeld. In 2007 de markt vrij geven en 2020 weer de zaak repareren. Dat is nog eens beleid voeren. Nu maar eens kijken hoe hier op gecontroleerd gaat worden. Vraag; iemand een idee hoe men dit wil gaan handhaven?

    • Bennie schreef:

      Als de installateurs de kostprijs van de ketel en onderdelen zouden hebben berekent in het verleden en er geen VETTE marge op te gooien was het nooit zover gekomen en had de particulier vaker een bedrijf laten komen.
      Nu zij kunnen zien wat de reële prijs is ( kleine korting / marge zit er voor de bedrijven toch nog in) is de verleiding nog groter om de handige buurman te vragen!

      Nu niet huilie huilie, eigen schuld.

      Dus wie hebben dit mede veroorzaakt??

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.