fbpx
Nieuws
Campagne maakt installatietechniek zichtbaar

Met een grote social media campagne wil installateurskoepel Uneto-VNI de techniek achter Nederland zichtbaar maken.

 

 

De campagne en de site www.detechniekachternederland.nl wordt vandaag gelanceerd op de vakbeurs Energie in Den Bosch. Met de campagne wil brancheorganisatie Uneto-VNI samen met leden en andere betrokken partijen het belang van techniek onder de aandacht van opdrachtgevers en het grote publiek brengen. Voorzitter Titia Siertsema wil met het platform een eigentijdse ‘social army’ creëeren via social media. “Techniek is op vele plaatsen weliswaar onzichtbaar, maar wél onmisbaar om de maatschappij te laten functioneren. Door de oplossingen van technische installatiebedrijven komen energiezuinige gebouwen binnen handbereik, blijft zorg betaalbaar en neemt de veiligheid in de samenleving toe. Ook biedt de installatiebranche oplossingen voor herbestemming van maatschappelijk vastgoed en mobiliteitsvraagstukken.” De brancheorganisatie heeft gekozen voor een social media campagne om ook jongeren bij het initiatief te betrekken. De installatiebranche kampt met een groot gebrek aan instroom van jonge technici.

 

Deelnemen

Lidbedrijven van Uneto-VNI kunnen zelf ook projecten aandragen voor het platform. Dat kan via deze link. Voor social media heeft het initiatief de hashtag #TechniekNL geclaimd. De campagne De Techniek achter Nederland volgt een eerdere campagne uit 2012 op. Deze bestond destijds uit een tiendelige serie op RTL-Z, een boek en de inzet van Youtube-video’s.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.