
Wat is jouw businessmodel? Welke toegevoegde waarde biedt jouw installatiebedrijf ten opzichte van concurrenten? Het zijn volgens Maaike Doyer van Business Models Inc. vragen die elke ondernemer zich doorlopend moet stellen.
Continue verandering
Nieuwe spelers op de markt, snel veranderende klantbehoeftes en technologische innovaties vragen om continu vernieuwen van uw businessmodel. Toekomstmuziek – denk bijvoorbeeld aan een CV-ketel printen in 3D – heeft invloed op de bedrijfsvoering van elk installatiebedrijf. Business Models Inc. helpt organisaties bij de noodzakelijke vernieuwing.
Geen producten maar diensten
Nog niet zo lang geleden ging een beetje businessmodel zomaar 30 jaar mee, maar in 2014 gelden nieuwe wetten. “De snelheid waarmee het bedrijfsleven verandert, is exponentieel”, aldus Maaike Doyer, business-director van het in Amsterdam gevestigde Business Models Inc. Ook de businessmodellen van aannemers en installatiebedrijven moeten regelmatig herzien worden. Deze bedrijven zullen volgens Doyer heel goed gebruik moeten maken van de kennis die al in hun organisatie aanwezig is en heel goed moeten nadenken over hun toegevoegde waarde: “Ons belangrijkste advies aan hen is misschien wel dat ze diensten moeten gaan verkopen in plaats van producten.”