
De vrouw des huizes gemak, warmte en duidelijkheid bieden rondom het installatiewerk. Met een speciale campagne en communicatiebenadering gaat installatiebedrijf Romijnders zich speciaal (ook) op vrouwen richten.
De fictieve vrouw ‘Romy’ moet er door middel van haar vrouwelijke benadering voor zorgen dat de vrouwelijke beslissers over de woonhuisinstallatie voor het Wijchense bedrijf kiezen. Volgens de Gelderse fullservice-installateur, dat 90 mensen in dienst heeft, hebben dames andere eisen, zorgen en vragen over installatietechnische zaken in en om het huis. “De communicatie rondom de cv-ketel is vaak technisch en op de man gericht”, zegt Rosanne Pak, communicatiestrateeg bij het bedrijf. “Dit terwijl dat de vrouw veelal alles regelt.”
Beleving
Romy gaat op de site van de installateur tips en informatie delen; meer met een vrouwelijke touch, dus gericht op het ontzorging en beleving rondom de woonhuisinstallaties. Romy is een zelfstandige vrouw die via een themawebsite de doelgroep informeert over de nieuwste technische producten en trends voor in én rondom het huis. Op de website verschijnen blogs en via social media geeft Romy praktische tips. “Vlot, altijd praktisch en inspirerend: op deze manier wil Romijnders de relatie met vrouwelijke klanten versterken.”
Meer voor mannen
Wordt alles roze bij Romijnders? Nee, voor de man heeft Romijnders ‘Tom’ in huis. In dit deel van de site ‘meer voor mannen’ wordt meer op techniek gefocust: duidelijk, to the point en op praktische wijze.
Installatie-redacteur Margriet Brus schreef een blog over het initiatief. Lees haar blog hier.
Hoi,
Misschien heel erg vrouwelijk, maar de ‘vrouwenlink’ werkt niet. Via de homepage kom je er wel.
Het ziet er wel tof uit (zowel mannelijk als vrouwelijk).
groet,
Wendi
De link is aangepast.
Als het goed is, doet deze het nu wel.