
Met inmiddels ruim 300 online reviews plukt Van Oers Installaties de vruchten van de ervaringen van zijn klanten. De transparante werkwijze levert de installateur nieuwe opdrachten op.
Van Oers publiceert via www.klantenvertellen.nl de ervaringen van zijn klanten op zijn eigen website. Klanten beoordelen de installateur onder meer op het gebied van communicatie, vakmanschap, prijs, en het nakomen van afspraken. Een transparante strategie die hem naar eigen zeggen scherp houdt, zegt bedrijfsleider John de Heer in een interview in de meest recente uitgave van vakblad Installatie en Sanitair. Van Oers heeft ruim 400 klanten waarvoor hij in 2013 cv-ketels installeerde of in onderhoud heeft. Ruim driekwart van deze klandizie wisten het bedrijf via de site te vinden. “Het systeem werkt uiteraard alleen als je ook echt goede service levert. Met kritiekpunten kunnen de monteurs hun serviceniveau opkrikken.” Installateurs die werken met reviews moeten volgens de bedrijfsleider vooral open en eerlijk zijn, en de mogelijkheden benutten om negatieve ervaringen om te buigen in positieve. “Een opgeloste klacht, betekent een positieve recensie.”
Meer weten?
Lees hier een blog over klantenreviews, met een link naar meer tips.
Lees het hele interview over de strategie van Van Oers, met voorbeelden en tips, in vakblad Installatie en Sanitair. Klik hier voor een aantrekkelijk proefabonnement of een gratis proefexemplaar.
Als je service goed is, heb je de electronische snelweg niet eens nodig…