fbpx
Nieuws

Branche: meer vaart achter stikstofmaatregelen

8

Techniek Nederland is blij dat het kabinet de eerste stappen zet om de stikstofcrisis aan te pakken en dringt tegelijkertijd aan op meer snelheid. Voorzitter Doekle Terpstra: “Het kabinet moet zo spoedig mogelijk een drempelwaarde vaststellen om projecten weer vlot te trekken. We hebben geen tijd te verliezen.” De ondernemersorganisatie is teleurgesteld over de voorgestelde PFAS-maatregelen. “Vóór 1 december gebeurt er feitelijk niets en dat kunnen we ons niet permitteren.”

Stikstof

Het kabinet lijkt met de stikstofmaatregelen de woningbouw weer op gang te brengen, maar het blijft nog onduidelijk wanneer de aangekondigde drempelwaarde voor stikstof er komt. Terpstra: “De voorstellen van het kabinet moeten nog door de Eerste en Tweede Kamer, daarmee verliezen we kostbare tijd.”

Infra en utiliteit

Techniek Nederland constateert dat de stikstofmaatregelen weinig ruimte opleveren voor infrastructurele projecten, terwijl de utiliteitsbouw in de brief aan de Tweede Kamer helemaal niet wordt genoemd. Het kabinet moet hiermee snel aan de slag gaan. Terpstra: “Een groot deel van onze leden is actief in de infratechniek en utiliteitsbouw. We moeten voorkomen dat hier installatiebedrijven en technisch dienstverleners in de problemen komen en straks duizenden arbeidsplaatsen verloren gaan.”

PFAS teleurstellend

De aangekondigde PFAS-maatregelen vindt Techniek Nederland ronduit teleurstellend. Tot 1 december is er geen oplossing voor de problemen, maar ook daarna blijft veel onduidelijk. Terpstra: “Het duurt allemaal veel te lang, terwijl de urgentie groot is. Ik reken op daadkracht en méér actie bij dit kabinet.”

Lees hier de brief met voorstellen voor stikstofmaatregelen van het kabinet.

8 reacties op “Branche: meer vaart achter stikstofmaatregelen

  1. jos schreef:

    Beste mensen ,

    Ik denk dat we allemaal links /rechts politiek stemmend er nu van overtuigd moeten raken , dat het anders moet in Nederland .De kern van het stikstofprobleem waarvan de politiek wegloopt en zich niet over uit wil spreken .Overbevolking .Jarenlang hebben de diverse kabinetten honderden duizenden mensen in laten stromen in Nederland (en nog) waarvan velen (geen vluchteling , maar economische immigrant ) onterecht in Nederland een status hebben gekregen ,waarvan de meerderheid geen bijdrage levert aan de maatschappij ,maar wel meeprofiteert van de welvaart. Velen gaan zelfs op vakantie naar het zogenaamde gevaarlijke thuisland .Jarenlang heeft de Hardwerkende Nederlandse bevolking alle kosten van deze mensen gedragen door het betalen van absurd hoge belastingen zorgpremies etc in allerlei vormen/manieren .Zelfs de boodschappen zijn extra zwaar belast om de oplopende kosten voor o.a. steeds meer uitkeringen etc te kunnen financieren .We zijn echt overbevolkt geraakt , 600 mensen per km2 Nederlandse grond is absurd en nu worden de Hardwerkende Nederlanders nogmaals afgestraft met stikstofmaatregelen ontstaan door overbevolking .Hoeveel kan je nog meer vragen van een Hardwerkende Nederlander als politiek.Is het niet een keer genoeg?? en zouden we niet eerst eens als politiek gaan kijken wie wel of niet terecht in Nederland kan verblijven. Als alle onterecht verblijvende (vooral economische) immigranten Nederland zouden verlaten dan hebben we als land al een groot gedeelte van het stikstof probleem opgelost .Waarom nog steeds mensen binnen laten stromen op een onterechte basis zonder enig recht in Nederland te mogen zijn ??.Waarom nog steeds mooie landschappen opofferen voor bebouwing om al deze mensen te huisvesten .Hoeveel offers moeten we als hardwerkende Nederlander nog brengen ??Straks als installateur weer met de bakfiets
    of lopend naar de klus ?? De Nederlandse welvaart is letterlijk en figuurlijk opgeofferd door de Politiek onder invloed van de EU .We kunnen ons nu afvragen wat heeft ons de EU netto opgeleverd ?? In mijn optiek niet veel goeds!!Ze willen in Brussel dat we nog meer miljarden euro,s gaan ophoesten maar komen niet met oplossingen voor mega problemen .

  2. Bouke schreef:

    Stikstofcrisis en PFAS Crisis., ten gevolge van Politiek :
    te laat, te weinig en te nonchalant. Ondeskundigheid leidt tot paniekvoetbal en geen toekomstige bestendige en houdbare maatregelen.

    Waarom worden problemen niet door echte deskundigen, aangepakt en opgelost.

    De uitkomsten,die het huidige voorstel zou moeten gaan geven, zullen niet leiden tot direct herstel van de woningbouw in de randstad. Dit kabinet onderscheidt zich zo door “ dommigheid” en onervarenheid.

    Een vrolijke premier, die zegt: dat dit de ergste crisis is in zijn regeringsperiode, maar dan toch meer waarde echt aan het plezier van zijn mobiele telefoon en het pluche van de macht, dan “ de koe bij de horens “te vatten en de problemen echt op te lossen. Aanfluiting!

    Er woont aanmerkelijk meer slachtvee in Nederland dan noodzakelijk. Compenseer boeren “ ruim hartig”voor een minimale halvering van hun veestapel. Haal vervuilende diesels van de weg af en compenseer eigenaren. Een verbod op vervuilende diesel vrachtverkeer, vooral uit het buitenland. Met deze drie maatregelen, is de handhaving eenvoudig en de resultaten zijn meetbaar en zichtbaar.

    Maatregelen van 100 km per uur om 0,07 % te besparen is symbool politiek en slaat werkelijk nergens op!

    De uitvoering van deze maatregelen, zou gedekt moeten worden met een tijdelijke noodwetgeving, die voorziet in voortgang van de bouw en andere projecten.

  3. jos schreef:

    Beste Bouke ,

    Boeren die willen stoppen kun je compenseren, (daar gaat heel veel geld in zitten ) maar de veel vlees etende M -cultuur vegetarisch laten worden zal moeilijk worden , dus daar heb je weer een probleem .
    De Nederlandse bevolking heeft zich decennia continue maar aangepast aan allerlei culturen , wordt het niet eens tijd , dat binnenkomende culturen zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur ??. De politiek is daarin volkomen doorgeslagen en heeft Nederlandse cultuur teveel opgeofferd .
    Het dilemma volgend jaar bij de tweede kamer verkiezingen is eenvoudig ,het is dan de laatste kans om Nederland nog te redden .Je kiest of voor de ondergang van Nederlandse economie en cultuur die al heel ver heen is , of je kiest dat Nederland weer enigszins op de rails gezet wordt .Nederland weer enigszins op de rails : Alle statushouders opnieuw screenen volgens Nederlands beleid en niet volgens EU beleid .Economische immigranten terug naar thuisland zal veel meer oplossen zowel in het stikstofprobleem en economisch .Minder huizen nodig , minder productie nodig van fabrieken etc.,minder levenslange uitkeringen , zorgkosten etc etc , want dit tempo van instroom van vooral economische immigranten , daar gaat de Nederlandse economie aan onderdoor .Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben .
    Ik vroeg deze week aan m,n ziektekostenverzekering waarom de premie zo hoog gestegen is .Kreeg als antwoord de kosten stijgen door de vergrijzing en er komen teveel mensen Nederland binnen .In werkelijkheid betalen we dus ook allemaal teveel zorgpremie omdat steeds meer mensen die Nederland binnenkomen meeprofiteren van de door jouw teveel betaalde premie .Hun zorgkosten worden door onze zorgpremies grotendeels betaald .Nogmaals de kern van het stikstofprobleem is de overbevolking en daar moet de politiek mee aan de gang , zo niet ,gaan alle Hardwerkende Nederlanders nog steeds hogere belasting en premies betalen en zullen vooral ouderen met spaargeld nog meer kaalgeplukt gaan worden en wordt de stikstof en economische chaos waarin we nu al leven nog steeds groter .

    • Bouke schreef:

      Beste Jos,
      Er wordt teveel vlees geproduceerd in ons kleine land. De tweede exporteur ter wereld, dit trekt een te zware wissel op milieu. Productie voor binnenlands gebruik is voldoende. En wellicht moet vlees duurder worden.
      Jouw opmerkingen over immigratie: er komen teveel gelukzoekers binnen, dat vinden denken ik veel mensen. Maar de directe relatie tussen hen en de milieu problemen zie ik persoonlijk niet zo. Mocht het zo zijn, dat het juist is, wat je zegt, dan vraag ik mij af, hoe groot de stikstofproblemen zijn van plaatsen zoals Hong Kong, Caïro of Mexico city. Vooralsnog denk ik dat overbevolking vooral veroorzaakt wordt door de runder – en varkenspopulatie. Een veelvoud van de Nederlandse bevolking?

  4. jos schreef:

    Beste Bouke,

    Hoe meer mensen Nederland binnenstromen hoe groter de milieuproblemen, economische problemen ,cultuurproblemen ,criminaliteitsproblemen , dus ook stikstofproblemen ,voor al deze mensen vooral van de M-cultuur moet er juist veel vlees worden geproduceerd, nog meer woningen worden gebouwd waarvoor vele bouwmachines met uitstoot nodig zijn er zullen uiteindelijk meer auto,s rond gaan rijden , meer voedselproductie nodig zijn , waardoor fabrieken meer uitstoot veroorzaken etc etc , zo kan ik nog wel een uur door gaan .Het stikstofprobleem wordt alleen maar groter en groter .Dus de aanpak van minder mensen toelaten (de gelukzoekers zoals je het omschrijft) in dit toch al overbevolkte land is zeker op z,n plaats .Want iedere mens in Nederland , veroorzaakt nu al meer stikstof door een grote scheet te laten , dan dit kabinet met de huidige noodmaatregelen heeft bereikt.

    • e installateur schreef:

      ik zeg wanneer gaat mark rutte dit verhaal van Jos nou eens GOED lezen en als ie het dan begrepen heeft, er ook wat mee doen ?
      immigranten kunnen niet zonder nederland maar nederland kan prima zonder immigranten.
      genoeg is genoeg en deze grens zijn we al ver overschreden.
      130 km naar 100 brengen is inderdaad om te janken !!
      en lost tevens niets op want iedereen blijft toch gewoon 160 rijden
      en ook al zouden ze dat niet doen dan nog lost het niets op,
      het werk moet immers toch gedaan worden binnen de 9 of meer urige werkdag

    • e installateur schreef:

      en die klote EU heeft ons inderdaad ook niets dan ellende gebracht !!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.