
Remeha heeft een nieuwe versie van haar hardloper Tzerra in het groothandelschap liggen. De opvolger van de Tzerra draagt de toevoeging Ace en heeft, net als alle andere nieuwere toestellen van de Apeldoornse fabrikant, een nieuwe branderautomaat. De Tzerra Ace, die al op de afgelopen VSK te zien was, komt in een CW3, 4 en 5 uitvoering op de markt. Het toestel kan cv-zijdig tot 5,5 kW terugmoduleren.
Nieuwe branderautomaat
De nieuwe branderautomaat maakt verbinding met het eigen electronicaplatform eSmart, die ook in de branderautomaat van utiliteitstoestellen Quinta Ace en GAS 220 Ace is toegepast. De techniek maakt de cv-ketel meer ‘connected’ door de combinatie aan te gaan met thermostaten, zoals de eigen eTwist, gateways, interfaces en apps. Via Smart Service Support (bestaand uit de Smart Service Tool, in combinatie met de Smart Service app) kan de installateur eenvoudig via zijn smartphone of tablet ter plekke met het toestel communiceren en alle benodigde informatie uitlezen of instellen.
Beheer op afstand
De techniek maakt ook beheer op afstand mogelijk: installateurs kunnen met toestemming van de gebruiker via Remeha Connect toesteldata uitlezen, en op basis hiervan preventief onderhoud plegen. Meer informatie hierover in het webinar Slim Servicen dat op 4 oktober wordt gehouden. Op basis van opmerkingen van installateurs heeft Remeha ook een nieuw LCD-display aan het toestel toegevoegd. De Tzerra Ace beschikt ook over een uitbreidingsoptie die zorgt voor het automatisch bijvullen van de cv-ketel. Wanneer de waterdruk in de cv-ketel tot onder de 0,8 bar daalt, zorgt eSmart Inside dat het bijvulsysteem de ketel bijvult tot 2 bar. De gebruiker ontvangt daarna op de ketel, maar ook op de eTwist of via de eTwist app op mobiel of tablet, een bericht dat de installatie is bijgevuld.
De nieuwe branderautomaat maakt ook de koppeling met duurzame systemen efficiënter. De warmtepomp of zonne-systeem is regeltechnisch al op het toestel afgestemd en getest, waardoor ook een hybride oplossing naadloos functioneert