
Vaillant heeft een online interactieve vraagbaak in het leven geroepen, waar installateurs antwoord kunnen krijgen op vragen over verwarmingsinstallaties.
De online assistent is bedoeld voor alle vragen over Vaillants installaties (bijvoorbeeld warmtepompen en in cascade geschakelde hr-ketels) voor nieuwbouw en renovatie. De adviseurs van Vaillant zijn hiervoor elke dag bereikbaar. Wel moet online eerst een afspraak worden gemaakt.
Het voorbereiden van nieuwbouw- en renovatieprojecten, het plegen van onderhoud of klantgesprekken over de vervanging van bestaande verwarmings- en klimaatsystemen vergt vaak veel markt- en technische kennis. Met de online assistent – zonder speciale software – wil Vaillant een eenvoudige en laagdrempelige manier bieden om snel een deskundig antwoord te krijgen op uiteenlopende vragen.
Laagdrempelig
“Het inplannen van een afspraak op locatie voor een oriënterend gesprek of advies werd al snel als te tijdrovend beschouwd”, vertelt Mark van de Ree, Technisch Project Adviseur van Vaillant.
“Met de online assistent bieden we nu een laagdrempelig alternatief om op een efficiënte manier te voorzien in de behoefte aan advies en ondersteuning. Reacties van installateurs laten zien dat zij deze service van Vaillant erg waarderen, ze maken er dan ook graag gebruik van.”