fbpx
Nieuws

Vakblad Installatie in nieuw jasje

Vakblad Installatie en deze site hebben een nieuwe look gekregen. Naast een vernieuwde vormgeving, is ook de formule van het magazine inhoudelijk aangescherpt.

Het oude logo, de witte vormgeving en formule van het magazine dateren uit 2011. Qua redactionele inhoud richt het blad Installatie zich nu nog meer op de mens en de achtergrond bij de installatietechniek. Daarnaast blijft Installatie veel projecten en productnieuws tonen.

De vernieuwde formule komt vooral tot uiting in de fotografie en de vormgeving. Het eerste nummer van de vernieuwde vormgeving is nu tijdelijk ook hier te bekijken.

Merknaam: terug naar de basis

Grootste visuele verandering in het magazine is dat de toevoeging ‘en Sanitair’ weer uit de naam van het vakblad verdwijnt. Sanitair Magazine was sinds begin jaren ’90 een bijlage bij het vakblad Installatie, en is zo doorgedrongen tot de merknaam en logo. Installatie blijft óók de sanitaire techniek behandelen, benadrukt hoofdredacteur Eddy Buiting. “De ‘nieuwe’ oude naam beslaat echter beter de breedte van het vakgebied waar ons merk voor staat, en verbindt het printmagazine meer met de website.”

Vakkundig, ondernemend en betrokken

De ondertitel Vakkundig, ondernemend en betrokken laat de drie pijlers van het merk zien: installatietechniek, ondernemerschap en vaktrots. Drie pijlers die ook de branche kenmerken en uitdagen. De nieuwe Installatie wil nóg dichter op de huid zitten van de w-installateur in het midden en kleinbedrijf.

Buiting: “Deze vernieuwing is een mooie volgende stap in ónze transitie: van klassieke bladenuitgeverij naar multimediale onafhankelijke leverancier van vakinformatie in alle mogelijke vormen.” Installatie.nl is met 2,3 miljoen pageviews in 2019, een wekelijkse digitale nieuwsbrief naar meer dan 10.000 abonnees, video’s, beursjournaals en podcast op veel fronten actief. “Ik vind het mooi om in deze bijzondere tijd te mogen laten zien dat we op volle kracht vooruit gaan.”

58e jaargang

Vakblad Installatie bestaat sinds 1962, en is daarmee het oudste onafhankelijke vakblad voor de installatiesector. Installatie.nl is in deze vormgeving sinds 2011 in de lucht. Beide merken zijn onderdeel van Eisma Bouwmedia, vakuitgever voor de bouw en installatiesector.

Hieronder een video met een overzicht van de historie (tekst gaat verder onder video).

Naast vakmedia en sites voor de complete bouwkolom is Eisma Bouwmedia actief in het organiseren van webinars en het leveren van contentproducties als video’s, whitepapers, referentieprojecten voor derden.

Inhoud

In het eerste vernieuwde nummer onder meer een interview met directeur Sven Asijee van opleidingsfonds Wij Techniek. Maar ook achtergrondverhaal over installatiegeluid: iedereen heeft het over de decibellen van de buitenunit van een warmtepomp, maar wat betekent dit nu allemaal? Ook het verhaal van Peters Installatietechniek; een traditioneel loodgietersbedrijf dat in 10 jaar tijd de switch maakte naar een adviserend installatiebedrijf in de w-techniek. Verder een reportage over het waterzijdig inregelen van schoolgebouwen, waar indrukwekkende resultaten op het gebied van gasbesparing zijn behaald.

Contact

Tips, zoals interessante projecten en technische ontwikkelingen, kunt u kwijt bij de redactie van Installatie. Mail ons ook wanneer jullie je door ons willen laten volgen in jullie dagelijkse praktijk.

Weten wat de commerciële mogelijkheden zijn voor print, online en content. Neem daarvoor contact op met onze media-adviseurs.

De nieuwe Installatie is te bekijken in ons online vakbladenoverzicht. Hier ook verschillende abonnementsvormen op onze vakinformatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.