fbpx
Nieuws

Vernieuwing vergt creativiteit

Vernieuwing vergt creativiteit

Iedereen roept dat de bouw en installatiesector moet vernieuwen. Maar hoe doe je dat?

 

 

In de nieuwste uitgave van vakblad Installatie en Sanitair vertelt Marjet Rutten, marketeer, innovator en lid van het Bouwteam van minister Spies, over haar nieuwste boek ‘Van ‘kan nie’naar passie’, over vernieuwen in de bouw en installatie. Rutten: “Bedrijven innoveren met heel kleine stapjes, maar dat zijn vaak alleen verbeteringen. Het moet radicaler: de bouw moet van aanbodgerichte sector naar vraaggestuurd.” Volgens Rutten hebben vooral traditionele familiebedrijven moeite met dergelijke stappen.

 

Kwaliteit meetbaar maken

In haar boek presenteert zij een stappenplan voor vernieuwing. “BIM en lean zijn tools, geen innovaties op zich. Bedrijven moeten leren denken in toegevoegde waarde. Als installateurs roepen dat het in alleen gaat in de prijs, wordt het zaak om onderscheidend vermogen. Roepen dat je dit doet met onmeetbare ‘kwaliteit’ of service is nietszeggend.”

 

Het hele interview is te lezen in Installatie en Sanitair. Klik hier voor een gratis proefnummer of een voordelig abonnement.

Bezoek Installatie en Sanitair op de VSK. Hal 9, stand D078. Klik hier voor gratis toegang.

1 reactie op “Vernieuwing vergt creativiteit

  1. JM Berkulo schreef:

    Naar mijn mening werken de grote installateurs allemaal al op een dusdanig hoog niveau dat er al kan worden gesproken over klantgericht denken en informeren.
    Nog meer tools en marketeer data voegt daar niets aan toe .

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.