fbpx
Bericht

Consument bestelt materiaal niet online

Consument bestelt materiaal niet online

Consumenten bestellen nog maar weinig bouwmaterialen online. Ze willen producten vooral in het echt zien

 

WoonKennis, onderdeel van BouwKennis, onderzocht het klikgedrag van consumenten rond bouw en installatiematerialen. De afgelopen jaren hebben nog maar weinig consumenten online klus- of bouwmaterialen gekocht. Zij willen producten nog altijd eerst in het echt zien of direct na aankoop gebruiken zonder levertijd. Gemiddeld 85% van de consumenten heeft de afgelopen drie jaar geen klusmateriaal online aangeschaft. Voor de komende twee jaar geeft zes op de tien consumenten aan dit ook niet te zullen doen.

 

Kansen

Kansen voor webshops in bouwmaterialen zijn er echter wel. Ruim een kwart van de consumenten overweegt de komende twee jaar klusspullen online aan te schaffen. Gezien de ontwikkeling in andere branches kan online winkelen bovendien ook voor klus- en bouwmateriaal vaste voet aan de grond krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van WoonKennis.

 

Webshops

Sinds de opkomst van webshops is het aandeel online winkelen in de totale bestedingen van de consument flink gegroeid. De online verkoop van bouwmaterialen staat echter nog altijd in de kinderschoenen, zo constateert Bouwkennis in haar onderzoek. Er zijn websites die bouwmaterialen verkopen. Maar uit de meest recente cijfers blijkt dat consumenten deze nog niet massaal gebruiken. In de afgelopen drie jaar heeft gemiddeld 13% klus- of bouwmaterialen online gekocht. Ervaren klussers (18%) deden dit aanzienlijk vaker dan niet-klussers (7%).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.