fbpx
Bericht

Consument wil nazorg van installateur

Consument wil nazorg van installateur

Driekwart van de huishoudens stelt prijs op nazorg van de installateur. Mond-tot-mond-reclame is de belangrijkste zoekmethode van de particulier.

 

 

Dit blijkt uit Woonkennis Jaarrapport 2012-2013. Hierin is onderzocht wat huishoudens van professionals verwachten. Particulieren, en dan met name de oudere eigen-woning-bezitter verlangen nazorg. Het belangrijkste hierbij is een goed overzicht van het uitgevoerde werk, en een telefoontje achteraf waarbij naar de klant de mogelijkheid krijgt om vragen te stellen. Dit zorgt ervoor dat klanten van ’tevreden’ in de categorie ‘zeer tevreden’ terecht komen. Volgens de onderzoekers betekent dit dat een klant een installateur aanbeveelt bij familie en kennissen.

 

E- en W-installateurs die het goed aanpakken, creëren promotors voor hun bedrijf. CV-installateurs doen dat al het beste. Per saldo zou 9% van de huishoudens de laatst ingehuurde CV-installateur aanbevelen aan vrienden en familie. Erg belangrijk, want met 36% is mond-tot-mondreclame het meest genoemde oriëntatiekanaal door huishoudens.

 

Klik hier voor meer informatie over het onderzoek.

 

 

2 reacties op “Consument wil nazorg van installateur

  1. Postma Totaaltechniek Zwolle schreef:

    gewoon ouderwets goed kwaliteitswerk afleveren wordt dus echt wel beloond! ook als er iets mis gaat, hou contact met je klant en los het op….

  2. Sunny City Home schreef:

    Een goede service is het dubbele werk!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.