fbpx
Bericht

Cv-ketel uitlezen via smartphone

Cv-ketel uitlezen via smartphone

Cv-ketels uitlezen, instellen en testen kan ook met de eigen smartphone of tablet. Met een eigen, standalone WiFi-verbinding met de ketel kunnen monteurs sneller werken.

 

 

Fabrikant Nefit heeft als eerste cv-ketelbouwer een applicatie beschikbaar, waarmee installateurs bij onderhoud en service het toestel kunnen uitlezen, instellen en testen via de smartphone. Dit kan door gebruik te maken van een Service Tool II, een applicatie voor de smartphone en een zogeheten Service Key 2, een apparaatje dat aangesloten moet worden op de ketel, waarna het een onafhankelijke, eigen WiFi-verbinding tot stand brengt. De app is te gebruiken op de meeste toestellen van de ketelbouwer uit Deventer.

 

Foutmeldingen

Met de verbinding met de smartphone kunnen service- en onderhoudsmonteurs snel en eenvoudig de softwaredata van toestellen uitlezen en diagnoses stellen. Het cv-toestel wordt automatisch herkend en de installateur krijgt direct alle informatie op zijn scherm, bijvoorbeeld een grafische weergave van de toesteldata, eventuele foutmeldingen en mogelijke oplossingen. Verder kan de monteur met de app componenten testen en de instellingen van het cv-toestel wijzigen. De werkwijze biedt de monteur veel informatie op de werkplek, maakt codes voor de verschillende ketels inzichtelijk, en zorgt ervoor dat de monteur sneller kan werken.

De applicatie werkt zowel op Android als op iOS. De app kost 29,99 incl. BTW. De Service Key II is via Nefit te bestellen voor € 149,- excl. BTW 

Hieronder een filmpje over de applicatie

6 reacties op “Cv-ketel uitlezen via smartphone

  1. J. Van Rooijen schreef:

    Handig maar wel jammer dar er dertig euro voor neergeteld moet worden. Als dealer/installateur zou je vanuit de fabrikant de beschikking hierover moeten krijgen.

  2. theo albers schreef:

    Nee, het is erger, je moet naast de app ook de servicekey aanschaffen voor ca 150,00. Ik zou dat reeel vinden, als het een universeel te gebruiken app en service key zou zijn dwz bij niet nefit toestellen bruikbaar, maar dat is niet het geval. Toch schaf ik zo’n ding aan! Vroeger betaalde je ook voor abonnement en gebruik van de service key.

  3. Spijker schreef:

    Jammer dat er geen Windows applicatie beschikbaar is.

  4. simon vos schreef:

    het is weer altijd het zelfde waar om moet het geld kosten ze ver diennen al genoeg aan de onderdelen een stuk je service van de fabriekant kan geen kwaad

  5. J peper schreef:

    Vind dat ze installateurs wel tegemoet mogen komen, Heb nu al zoveel lekke hydro blokken gehad waardoor ik ook slechte naam krijg bij mijn klanten. Dit kost mij ook geld elke keer ga je eerst kijken en je brengt het niet in rekening bij klant. Nefit lost wel op maar toch. Dit is de reden dat ik over gegaan ben naar Bosch, en nu gaan ze weer verder onder de naam Nefit.

  6. Ton Merkx schreef:

    Ik heb van de Remeha vertegenwoordiger (al een paar jaar geleden) een snoertje en een programmaatje voor de laptop gekregen. Daarmee kan ik prima diagnose maken bij Remeha toestellen. (Beter als de servicetool met een gammele palm organizer)

    Vroeger plaatste ik meestal Nefit. Toen had ik een abonnement en servicetool met servicekey van Nefit. Betaald natuurlijk.

    Nu plaats ik meestal Remeha. Gek hé?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.