fbpx
Bericht
Ketelfabrikanten scoren op klanttevredenheid

Bouwkennis heeft de klanttevredenheid onder W-installateurs weer onderzocht. Nefit en Bosch, scoren voor het vierde jaar op rij als beste.

 

 

Dit blijkt uit de Marketing Score Card Klanttevredenheid Installatie, het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidsonderzoek van BouwKennis. Fabrikant van cv-ketels Nefit heeft dit jaar opnieuw de hoogste klanttevredenheid onder W-installateurs. Adviseurs in de werktuigbouwkundige sector geven de hoogste waardering aan Jaga. Deze fabrikant wisselt ten opzichte van vorig jaar stuivertje met Geberit.

 

Gemeten

Het verbeteren van de klanttevredenheid is voor veel organisaties een belangrijke doelstelling. De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid peilt daarom jaarlijks de klanttevredenheid van E-installateurs, W-installateurs en adviseurs met de belangrijkste fabrikanten en handelaren. Onder installateurs is van twaalf belangrijke aspecten de tevredenheid gemeten, onder adviseurs van elf. Daarnaast is ook een algemeen tevredenheidcijfer per merk gevraagd. De top-5 is opgemaakt aan de hand van dit cijfer. Net als in de drie voorgaande jaren gooien fabrikanten van cv-ketels hoge ogen wat betreft de klanttevredenheid onder W-installateurs. Met Bosch, Nefit als Remeha staan er drie fabrikanten uit deze productgroep in de top-5.

 

Adviseurs

De top-5 volgens adviseurs die werkzaam zijn in de W-installatie bevat in 2013 twee nieuwe gezichten: Biddle (luchttechniek) en Viega (leidingsystemen). Adviseurs zijn het meest tevreden over Jaga, gevolgd door Geberit.

 

Groothandel

Onder W-installateurs is ook de tevredenheid met groothandelaren onderzocht. Hieruit blijkt dat werktuigbouwkundige installateurs het meest tevreden zijn met Technische Unie, gevolgd door Rensa en Wasco. De onderzoekers zien dat een hogere klanttevredenheid leidt doorgaans leidt tot een grotere merktrouw en stimuleert klanten om positief over een bedrijf of product te praten. Hierdoor zal de prijs minder zwaar meetellen in een beslissing van een klant om met een bedrijf in zee te gaan.

 

Voor het volledige onderzoek: klik hier.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.