pectief om te groeien; dat is je bestaansrecht. Meer dan ooit
staat klantgerichtheid en hulpvaardigheid centraal. En eerlijk:
binnen het traditionele installatiebedrijf draaide het vooral om
de techniek en de prijs. De factor beleving en service is nu
belangrijker dan ooit.”
Techniek moet je laten zien
Dat dit gebeurde vanuit een relatief doorleefd pand uit de
jaren 80, paste niet meer. Nu wordt de beleving zichtbaar in
het kloppend hart van een fonkelnieuwe vestiging, waar visie
en techniek samenkomen. Peters gelooft niet dat klanten een
duurzame installatie uit een folder willen kopen, dus daarom
pronkt alles – werkend – in het belevingscentrum. En de vaste
trap in het energieneutrale pand leidt klanten naar een wer-
kende catalogus van duurzame techniek. “De rol van tech-
nisch adviseur is een nieuwe tak van sport voor ons, waar we
veel voldoening en waardering uit halen. We zijn geen prijs-
vechter, maar kiezen voor A-merken en zijn open en transpa-
rant. Alleen dan kweek je het vertrouwen voor een goede
samenwerking.”
Naar duurzaam
De stap naar duurzame techniek vraagt veel. Kennis en oplei-
ding van medewerkers en keuzes in techniek en leveranciers.
“Onze visie is dat we klanten helpen om een economisch ver-
standige keuze te maken voor hun klimaatinstallatie. Dat is
voor elke klant anders. De rol van de installateur anno 2020 is
dat hij voor particulieren en bedrijven orde schept in de ener-
gietransitie. Wij hebben het voordeel dat we ervaring hebben
BSI Breda
Online: www.bsibreda.nl
Adres: Rithmeesterpark 27, Breda
Aantal mede-
werkers:
25
Rayon: West Brabant
Meest gevoerde
merken:
Vaillant, Daikin, Fujitsu, DMEGC, HR
Solar, REsolar
Inkoop: TU, Wasco, Rensa, Solar, Thermo-
Noord, Navetto, Libra Energy
Een uitnodigende trap naar het dak, waar alle techniek werkend te zien is. De lampen zijn zelf gemaakt, van
afgedankte boilervaten uit de verhuur.
Bedrijfsdak vol zonnesystemen
nr. 6 | oktober 2020 45
44-45-46-47_showroombsibreda.indd 45 05-10-20 09:07