
Steeds meer Nederlanders, en dus ook installateurs en sanitairspecialisten maken kennis met de douche-wc.
De douche-wc, een luxe bidet dat het onderlichaam automatisch reinigt, is in Azië een gegeven, en onder invloed van expats en reislustige Nederlanders steeds breder geaccepteerd in Nederland. Afgelopen jaar hebben zowel fabrikanten en detaillisten een groei waargenomen van het aantal verkochte douche-wc’s in Nederland. Dit jaar komen na voorlopers Geberit, Toto en Duravit ook Grohe en Villeroy & Boch met douche-wc’s op de markt. In Nederland is Aquaclean van Geberit het meest verkochte model.
Vakblad
In het juninummer van vakblad Installatie en Sanitair een artikel over deze trend. Klik hier voor een gratis proefnummer of een aantrekkelijk (proef)abonnement.
Fotoalbum
Aanvullend hierop hier een fotoalbum van verschillende modellen en technieken
Weblog
Klik hier voor een weblog over het fenomeen douche-wc.
[…] varianten op de in Azië populaire toilettechniek. Duravit, Villeroy & Boch, Toto, Axent, Grohe en Laufen hebben ook douche-wc’s voor de Europese markt. […]