
MKB bedrijven missen kansen in het vinden van nieuwe klanten, doordat de websites van deze bedrijven zijn verouderd en onvoldoende scoren op vindbaarheid.
Dat blijkt uit de MKB Online Monitor, een halfjaarlijks onderzoek uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van DTG onder ruim 1.000 ondernemers in het MKB. Uit dit onderzoek blijkt dat een kwart van het MKB een website heeft die ouder is dan vier jaar en 28% zelfs helemaal geen bedrijfswebsite heeft. Bijna 37% van de MKB bedrijven in Nederland geeft aan binnen twee jaar te investeren in een nieuwe website.
Uit gesprekken met deze ondernemers blijkt dat 51% de bouw van hun website wil uitbesteden, 19% van de ondernemers de website zelf gaat bouwen en 30% de bouw bij familie, vrienden of kennissen neerlegt. De gemiddelde prijs die een MKB’er betaalt voor een nieuwe website is EUR1.982,- en de maandelijkse kosten voor onderhoud, hosting en overige diensten bedragen ongeveer EUR40,- per maand.
Tijdgebrek
“Dat MKB ondernemers een website nodig hebben, realiseren zij zich bijna altijd”, aldus Erik Hoekstra, CEO van DTG. “Maar als je doorvraagt of de website bijvoorbeeld ook op een smartphone goed te bekijken is en of de site goed vindbaar is, dan is dat vaak een brug te ver. Als ondernemers een website laten bouwen, moet deze direct geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines en goed leesbaar zijn op smartphones.”
Vriendendienst
Professioneel advies MKB bedrijven besteden de bouw van de website uit omdat ze zelf geen tijd hebben en omdat het hen aan online expertise ontbreekt. Voor advies hechten de meeste ondernemers veel waarde aan het advies van collega’s (41%) en vrienden en familie (36%). Slechts 36% van de MKB’ers gaat eerst in gesprek met een professioneel adviseur. “Nog altijd wordt ruim 20% van de websites door een goede bekende van de ondernemer gemaakt. Een grote groep ondernemers mist daardoor belangrijke kansen als het gaat om de vindbaarheid van zijn bedrijf op internet en het bereiken van nieuwe klanten, aldus Erik Hoekstra”.
Meest gezochte informatie tijdens oriëntatie naar nieuwe website:
– Voorbeelden van andere websites (39%)
– De beschikbare functionaliteiten van een website (37%)
– Design en vormgeving van een website (33%)
De drie belangrijkste aspecten bij de keuze voor een aanbieder zijn:
– Service/ondersteuning aanbieder (59%)
– Kosten (57%)
– Mogelijkheid om zelf eenvoudig, 24/7 aanpassingen te kunnen doen (47%)
2 reacties op “Websites MKB bedrijven hopeloos verouderd”
Geef een reactie
Meer berichten
-
Premium
Installateur in beeld: Sjuul van Hal
Installateur in Beeld: Sjuul van Hal wordt gelukkig van mooie dingen maken. ‘Elke oplevering is een geluksmomentje.’ Lees verder →
-
Premium
Doorgroeien als warmtepompspecialist
Warmtepompspecialisten zijn populair. Hier het verhaal van Eppink Installatietechniek, dat overgenomen is door Saman Groep. Lees verder →
-
Premium
Installateur in beeld: Derk Wassink
De energie spat er vanaf bij Derk Wassink (44), directeur van Wassink Installatie uit Doetinchem.… Lees verder →
-
Premium
Installateur in beeld: Hans Obbink
Een zinken goot langs een molen of installatiewerk in een serie nieuwbouwhallen: Hans Obbink doet alle klussen met plezier. Een portret. Lees verder →
-
Premium
Viega World: technische kijkdoos
Installatie.nl bezocht het pas geopende Viega World in Attendorn (D.) Lees verder →
-
Premium
Installateur in beeld: Sander Wouterse
‘Een niet in te halen achterstand’ had Sander Wouterse na de basisschool, vonden zijn leraren. Met inmiddels een eigen installatiebedrijf en 16 man in dienst, bewees hij het tegendeel. Lees verder →
-
Premium
Installateur in beeld: Wim van der Vloed
136 jaar oud en nog helemaal bij de tijd. Van der Vloed Technische Installaties uit… Lees verder →
-
Premium
Holland Warmte: voorsprong in het veld
Het moederbedrijf van Remeha neemt installateur Holland Warmte over. Wat zijn de plannen? Marianne en Theo van Triet aan het woord. Lees verder →
-
Premium
Installateur in beeld: Rutger Hendriksen
De sprong in het familiebedrijf kwam op zijn 24ste misschien wat vroeg, maar Rutger Hendriksen… Lees verder →
-
PremiumPremium
Software bepaalt juiste warmtepomp-keuze
Hoe DTG met slimme software supersnel warmtepompinstallaties samenstelt. Lees verder →
Afgezien van mijn eigen sitem, daar zit een eigen visie achter het waarom, verwijs ik iedereen naar Isemantics.nl.
De enige in de omgeving die een site kan bouwen met database beheer en alle faciliteiten die het nodig heeft.
Zie :
http://www.agoragezondheid.nl,
http://www.zuiverbewustzijn.nl,
http://www.beshaircarenederland.nl,
http://www.isemantics.nl,
voor nog meer http://www.isemantics.nl/references
Zo’n 200 sites op eigen server.
Dus waarom verder zoeken ?
Beste mensen,
Mijn naam is Nita Bouwman, en mijn functie is, Web / Socialmedia Organiser & Management, dus het maken van websites en socialmedia, beheren en bijhouden voor mensen die geen tijd hebben of het niet begrijpen, wat het allemaal inhoud. Ook doe ik dit allemaal vrijwillig, er zitten dus geen kosten aan verbonden, maar wel houden we regelmatig contact, voor eventuele nieuwe informatie en aanbiedingen, die u op de website of socialmedia wil hebben.
En ook hou ik dit voor meerdere mensen alles up to date.
Dus het zal erg leuk zijn als ik dit voor meer mensen dit mag en kan doen. Want mijn klant is koning, want het is uw webite en uw socialmedia.
Heeft u misschien een idee, op of aanmerking over deze e-mail.
Bel of mail mij gerust.
Met vriendelijke groet,
Mvr. Bouwman
Web / Socialmedia Organiser & Management