
Kingspan B.V. wint dit jaar de BouwKennis Marketing Jaarprijs, met het concept ‘Kingspan Future Proof’. Het is een prijs voor het meest vernieuwende initiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Zoals gebruikelijk werd deze prijs uitgereikt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst. De uitkomst is bepaald door zowel de vakjury als het publiek.
Belangrijke ijkpunten voor de jury bij het beoordelen van de concepten waren de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de probleemstelling en gemaakte strategische keuzes. Ook het marketingconcept, de communicatie en de gerealiseerde resultaten speelden een rol. De Marketing Jaarprijs is in het leven geroepen om de marketinginnovatie binnen de bouw te stimuleren.
Kingspan Future Proof
Kingspan Future Proof is een energiebesparende totaaloplossing voor vervanging van asbestdaken, inclusief financiering. Het totaalplan bestaat uit asbestsanering zonder vezelemissie tot en met het aanbrengen van een nieuw daksysteem met zonnepanelen en energiebesparende LED-verlichting. Kingspan regelt al het papierwerk en verzorgt de financiering. Dankzij een leaseconstructie kan het dak binnen vijf tot vijftien jaar worden terugbetaald.
Door de energiebesparing door LED, geïsoleerde dakpanelen en de opbrengsten van zonne-energie wordt een groot deel gecompenseerd. Na de leaseperiode is het dak en de zonne-installatie van de klant en wordt de business case in de meeste gevallen zelfs positief. De zon betaalt dus mee aan het nieuwe dak.