Installateur Holland Warmte uit Numansdorp heeft vandaag haar Holland Warmte Huis geopend. Daarmee heeft de installateur weer een showroom waar particulieren kunnen binnen lopen voor advies en verkoop van cv-ketels en (hybride) warmtepompen.
De verduurzamingstrend, maar ook strakkere teugels van de Gasketelwet, zorgen er weer voor dat consumenten vaker hun toekomstige verwarmingsinstallatie willen zien, voelen en ruiken, constateert Holland Warmte-directeur Marianne van Triet, die samen met haar broer Theo het bedrijf runt vanuit het Zuid-Hollandse Numansdorp. “De ouderwetse showroom in de vorm van een inspiratiecentrum met werkende installaties is weer helemaal terug. Met name keuze voor een duurzame opvolger van de cv-ketel ervaren we meer behoefte aan persoonlijk advies.”
Offerte
Het installatiebedrijf heeft voor het Holland Warmte Huis een pand aan de Christian Huygensstraat in Numansdorp betrokken, van waaruit drie binnendienst verkoop mensen particulieren adviseren. “Klanten gaat met een offerte op maat, een overeenkomst of een afspraak voor een schouw thuis naar huis”, schetst Van Triet. In het pand is ook nog ruimte voor een opleidingslokaal en praktijkruimtes, van waaruit eigen en nieuwe monteurs kunnen worden opgeleid en technisch kunnen worden bijgespijkerd.
Overgenomen door fabrikant
Holland Warmte is nu bijna 2 jaar in eigendom van BDR Thermea, het moederbedrijf van fabrikant Remeha. Het zal geen verrassing zijn dat in de showroom de cv-ketels, hybride warmtepompen en all-electric oplossingen van de Apeldoornse verwarmingsfabrikant hangen. “Ook voor de overname werkten we al 90% met Remeha, dus voor ons is niet zo veel verandert”, vertelt Marianne van Triet.
In dit artikel lees je meer over de overname en de strategie die daaraan ten grondslag ligt.
Service-bedrijf
Bij Holland Warmte werken een kleine 50 mensen, die verantwoordelijk zijn voor service en onderhoud van cv-installaties van bijna 100.000 klanten in het systeem, in een straal van 100 kilometer rond het bedrijf.
Vooral cv-ketels
Het bedrijf richt zich vooral op particuliere installaties, bijna allemaal cv-ketels. “We zien nu dat bij ongeveer 10% van de cv-ketel-klanten bij vervanging een (hybride) warmtepomp in beeld is. Verder zien we door de inwerkingtreding van de CO-certificering dat ook het onderhoudsabonnement weer populairder wordt”, schetst Van Triet. “En dat vinden we goed nieuws voor de vakbekwame installateur die zijn zaakjes op orde heeft. We verwachten dat de investering in het inspiratiecentrum leidt tot betere informatie, vertrouwen van de klant, gerichte aankopen en langdurige klantrelaties.” Het bedrijf werkt ook aan een propositie waarbij het cv-ketel en warmtepomp-installaties gaat verhuren met all-in-servicecontracten.