fbpx
ISH 2019

Hybride ISH kampt met afzeggingen

1

Beursorganisatoren staat voor grote uitdagingen. Ook de grootste installatiebeurs van Europa, de ISH, zucht onder de effecten van het Covid-19 virus. Het event wordt komende maart ‘hybride’ gehouden, wat betekent dat bezoekers ook online kunnen deelnemen. Ondertussen hebben twee grote bedrijven hun deelname geannuleerd.

De ISH staat gepland voor 22 tot 26 maart 2021. De beurs is de graadmeter van de Europese installatiemarkt. Alle grote partijen uit installatieland tonen hier hun vernieuwingen voor de komende jaren.

Check hier het dossier op Installatie.nl over de vorige editie.

Online deelnemen

Beursorganisator Messe Frankfurt gaat via de ISH-kanalen exposanten de mogelijkheid geven om online hun waar te tonen, en kennis te delen. De ISH gaat hiervoor live-streams realiseren via studio’s op het beursterrein. Dit betekent dat bezoekers niet naar Frankfurt af hoeven te reizen. In 2019 kwamen ruim 190.000 mensen naar Frankfurt, waarvan enkele duizenden uit Nederland. Dit zijn vooral installateurs, installatie-adviseurs en vertegenwoordigingen van groothandel en fabrikanten.

Afzeggingen

De beurs is zo toonaangevend, omdat alle relevante partijen uit de installatiewereld in de twintig hallen zijn vertegenwoordigd. Vooral voor de grote Duitse bedrijven is deelname aan de tweejaarlijkse ISH een prestigieuze ‘no-brainer’. Dat zal komend jaar niet zo zijn. Zo heeft sanitairfabrikant Grohe, alleen al goed voor de vulling van een complete hal in het beurscomplex, laten weten af te zien van beursdeelname. Ook Viega meldt afgelopen week niet naar Frankfurt te gaan. De Duitse installatiegigant schrapt alle internationale beursdeelnames tot de zomer van 2021.

1 reactie op “Hybride ISH kampt met afzeggingen

  1. Richard schreef:

    Goede, zaak. Laten we hopen dat deze geldverslindende beurzen ook na Cov-19 van de agenda verdwijnen. Oud concept. Niet vernieuwend. Totaal niet gericht op de huidige (gedigitaliseerde) tijd. Waarom zou je als fabrikant wachten op een twee-jaarlijks evenement om je producten te tonen? De automobiel industrie liet al zien dat het heel goed kan zonder het uitgemolken ‘auto-RAI’ concept.

    Investeer in je eigen showroom of demonstratie concept!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.