fbpx
Nieuws

Servicebedrijf op vingers getikt

Een Brabants installatiebedrijf dat te koop liep met de advertentie 24 uur per dag beschikbaar te zijn voor storingen, maar in werkelijkheid ’s nachts en in het weekend de telefoon niet opnam, is door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt.

Het installatiebedrijf adverteerde met de slogan ’24-uurs service’, maar vermeldde daarbij niet dat klanten daarbij buiten werktijden een bandje moesten inspreken.

De Reclame Code Commissie ziet dat als misleiding. “De gemiddelde consument zal de mededeling ’24-uurs service’ zo opvatten dat adverteerder zeven dagen per week gedurende 24 uur per dag bereikbaar is voor contact over storingen aan de cv-ketel die door abonnementhouders worden gemeld”, aldus de reclamewaakhond.

Geen garanties

En dat is duidelijk niet wat de betreffende installateur daadwerkelijk bood. “Deze service gaat verder dan het bieden van de mogelijkheid een storing op een voicemail in te spreken, waarna de klant moet afwachten tot hij door adverteerder wordt teruggebeld, zonder enige garantie dat het contact kort na de melding plaatsvindt”, aldus de Reclame Code Commissie in de uitspraak uit juli.

“Omdat de gemiddelde consument hierdoor ertoe kan worden gebracht een besluit te nemen over een transactie – het afsluiten of aanhouden van een onderhoudsabonnement – dat hij anders niet had genomen, is de uiting misleidend […] en oneerlijk.” De installateur heeft de tekst inmiddels van de site verwijderd.

6 reacties op “Servicebedrijf op vingers getikt

  1. Richard schreef:

    Wat een onzin
    Bijna bij elk bedrijf is de service zo ingericht dat er binnen 24 uur gereageerd wordt
    Als je er ern callcenter op moet zetten lopen de kosten de spuigaten uit
    En zie de klant af omdat een gemiddelde storing een keer per 3 jaar voorkomt

  2. Peter schreef:

    Zolang ik in storingsdiensten meedraai, sinds 1979, ben ik slechts één keer midden in de nacht gebeld -door een dronken man- die nieteens een contract bij het servicebedrijf had lopen.
    Als de nood zo groot is je niet even kunt wachten, bel dan de brandweer ofzo. Die hebben wel slaapdiensten.
    De regering belooft ook weleens wat. En dat wordt ook niet zo letterlijk genomen.

  3. Mark. schreef:

    Tja de reclame code commissie moet ook leven…..
    Volgens mij zijn de meeste 24 uurs service 24 uur bereikbaar en/of binnen 24 uur opgelost (kleine lettertjes )
    Verder sluit ik me geheel aan bij Peter.

  4. Noël schreef:

    ehm.. Zolang ik me kan herinneren betekende 24-uurs service in de installatiebranche altijd dat je probeerde om de klant binnen 24 uur te helpen/storing te verhelpen. Een en ander afhankelijk vaak van de beschikbaarheid van benodigde onderdelen. Elk normaal denkend mens begrijpt dat een installateur een mens is die niet 24 uur beschikbaar kan zijn. Maja…. eigenlijk blijven we altijd die gast die niet kon leren en toevallig paar buisjes aan elkaar kan knopen…. Gek hè, dat tekort aan installateurs…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.