Hoe pak je als installateur nu voortvarend het enorme aanbod aan warmtepomptechniek bij de kladden? Welke keuzes maak je, en hoe maak je het voor jouw klanten inzichtelijk, helder en begrijpelijk.
De technische mogelijkheden zijn er, maar het vertalen van warmtepomptechniek naar hapklare producten voor consumenten en bedrijven: dát is de uitdaging. Dat gaan we bespreken in deze podcast. Een gesprek met Nick van der Hoff van Stiebel Eltron, die installateur helpt in de juiste keuzes in configuraties. Hoe ga je van een handvol opties in cv-ketels naar honderden opties in warmtepompen?
Hoe pak je dat aan?
Maak een ‘broodje van de bakker’, zegt Nick van der Hoff. Maak vlieguren met hapklare warmtepomp-installaties, en breidt zo je kennis en ervaring uit. In deze aflevering van Installatie Next gaan we in op de uitdagingen die installateurs zullen treffen wanneer ze zich vol op de warmtepomptechniek gaan storten. Voor als je de door de bomen het bos niet meer ziet.
In de podcast Installatie Next kijken we naar de wereld van morgen: hoe gaan we Nederland effectief en efficiënt verduurzamen? En welke rol spelen data en digitalisering in deze operatie? Hieronder de podcast. Je kunt ook in je podcast-app luisteren. Hier een verzameling van al onze podcasts.
Serie visies in Installatie Next-podcast
De podcast serie Installatie Next bestaat uit een serie gesponsorde podcasts waarin fabrikanten en dienstverleners hun toekomstvisie delen. De serie komt in de zomer 2023 online. In de serie Installatie Next komen de visies naar voren van Itho Daalderop, Intergas, IDEA Nederland, Energievolutie, Stiebel Eltron en Hoomie. Wanneer je het podcastkanaal van Installatie.nl volgt via je podcast-app, krijg je een melding wanneer er een nieuw interview live komt. Uiteraard kun je ook via de website luisteren.
Installatie Next is een commerciële special van het vakblad Installatie. In 2023 verschijnt deze special opnieuw. De special van 2022 kun je hier bestellen.
De vorige podcasts gaven een echte inkijk bij de leveranciers. Maar ook over het gedachte goed. Deze is, wat minder prettig om te luistren. Naast de ‘irritante’ reclame boodschappen, is het vooral open-deuren intrappen.