fbpx
Artikel

‘Toekomst zit in samenwerken’

Als grote onderneming met pakweg 110 medewerkers voer Gebr. Janssen uit het bij Boxmeer gelegen Beugen vooral een eigen koers. Mededirecteur Leo van den Heuvel vertelt hoe zijn bedrijf steeds meer uitkijkt naar samenwerkingsverbanden. “Zo levert onze aansluiting bij de Baderie enkel voordelen op. Verder zoeken we in onze regio initiatieven om de klant gezamenlijk te benaderen. Opdringen is verleden tijd, je moet keuze bieden. Dat je hierdoor samenwerkt met de concurrent schrikt me niet af, integendeel. De toekomst zit in samenwerken.”

 

De grootte van Gebr. Janssen valt te verklaren uit het verleden. Het familiebedrijf ontstond in 1886 als dakdekkersbedrijf en dit segment neemt nog altijd een kleine helft van de omzet voor rekening met alle typen dakbedekking. Een even grote poot is W en S installatie- en riooltechniek, inclusief badkamermontage. Bij de derde afdeling, de showroom, beslaat de verkoop van het sanitair zo’n tien procent van de totaalomzet. Vanaf 1993 bezit de onderneming een sanitairshowroom.

 

foto 028 bewerktSamenwerken

De Gebroeders Janssen kijkt de afgelopen jaren ruimer om zich heen, zo behoort de organisatie tot de initiatiefnemers van maasvalleiwonen.nl, een portaal voor bouw en verbouw binnen de regio, deze is sinds april on line.Leo van den Heuvel: “Tikt iemand op Google ‘keuken’ en een plaats in de regio in, dan behoren wij bovenaan te staan. Het is de bedoeling dat de site van elke branche twee, drie vertegenwoordigers aanbeveelt. Het betekent dat we samenwerken met concurrenten maar daarvoor moet je niet bang zijn, we dienen de consument serieus te nemen en daarmee keuze te bieden. Opdringen is verleden tijd, daar heeft de crisis wel voor gezorgd, dan sla je de plank mis. De consument is wél op zoek naar concepten.”

Bij een andere site, Woonexpertise.nl, staat dit centraal. Aanspreekpunten zijn makelaars en bouwadviseurs, Janssen heeft zich bij dit initiatief aangesloten als toeleverancier. Daarnaast is de onderneming veel actiever geworden bij businessclubs. Van den Heuvel: “Zoals die van de nabije voetbalclub JVC, we komen er met zo’n 130 bedrijven bij elkaar. Wij nemen dan graag een voorlichtingsavond voor rekening over bijvoorbeeld duurzame energie. We doen dat nu zo’n vijf keer per jaar, de showroom leent zich ervoor. Buiten sanitair presenteren we er tevens onze andere disciplines. Alle zijn immers ons onderscheidend vermogen.”

 

 

 

Baderie Janssen Beugen

 Hagelkruisstraat 6 Beugen

Showroom: 900 m², verdeeld over 600 m² sanitair en op bovenverdieping 150 m² tegels en 150 m² installatietechniek en dakbedekking; sinds 2006 op deze locatie, eigendom

Opstellingen: 27 complete badkamers, 9 tegelkasten, overige productpresentaties

Rayon: Noordoost Brabant, Noord Limburg, Zuidoost Gelderland

Doelgroep: Midden tot hogere segment

Gemiddelde verkoopprijs: 15- 20.000 euro inclusief montage

Aantal verkochte badkamers per jaar: 90 waarvan 50 inclusief montage

Belangrijkste sanitairmerken: Baderie-assortiment, Kermi, Intertop, Q-artz en andere kleine maatwerkleveranciers

Inkoop: Galvano, Tegelgroep Nederland, Intertop, Sealskin

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.