
Baderie Woerden –de showroom brandde in 2011 af- is herbouwd volgens het nieuwe winkelconcept van de franchiseformule.
Alle Baderie-showrooms worden straks volgens dit nieuwe concept ingericht/verbouwd. In het meinummer van Installatie en Sanitair een uitgebreid interview met Ron van Dijk, de ondernemer die na de brand onderdak vond bij groothandel Koekkoek, die ook nog eens eind december op de fles ging. “Tragisch, zij hielpen mij uit de brand.”
Nieuw concept
De nieuwe vestiging werd in zeventien weken neergezet. De ontwikkeling van het nieuwe Baderie-concept is vanwege deze situatie versneld doorgevoerd. De franchisenemer zegt dat hij vroeger al 99 procent van de formule had staan en stond ook nu open om geheel mee te gaan in het nieuwe concept. “Het is natuurlijk bijzonder dat ik het mee heb kunnen ontwikkelen en ik sta geheel achter het uitgangspunt. Alles draait om het eerste gevoel van een potentiële klant: ”
Vlekken
Ron van Dijk geeft toe dat íedere showroomhouder dat gevoel wil overbrengen. “Wij maken hele duidelijke keuzes. We mikken meer dan voorheen op het middensegment en bieden dat een helder aanbod van merken die hiervoor een gigantisch, hedendaags aanbod bieden. Wij tonen dat met de juiste presentatietechnieken. We hebben een strategie laten ontwikkelen om dat overdonderde gevoel van de klant daadwerkelijk te realiseren. De oude methode om dit te doen via diverse stijlclusters verliep moeizaam. Ook hebben we het aantal totaalopstellingen drastisch verminderd, van 24 naar negen binnen dezelfde showroomafmeting. Vroeger waren er misschien tien die ik verkocht terwijl de keuze nu veel aantrekkelijker is.”
Het nieuwe concept in Woerden heeft ‘drie vlekken’. “In de eerste tonen we vier Baderie-badkamers die perfect aansluiten op communicatiemiddelen als brochures en internet. De tweede geeft ruimte voor een vrije invulling en dat hebben we geconcretiseerd met een typische mannen- en vrouwenopstelling. in de derde vlek tonen we drie ‘all inclusive’-opstellingen, inclusief montage! Om deze drie clusters heen showen we productpresentaties met extra aandacht om ze met de klant onderling makkelijk te combineren”, vervolgt Van Dijk.
Klik hier voor een rondleiding in foto’s door de nieuwe showroom van Baderie Woerden
Baderie Woerden, Leidsestraatweg 235A Woerden
Showroom: Sinds 26 december 2011, 360 m2, huurpand
Inrichting: 9 totaal- en 8 wc-opstellingen; meubelplein, productpresentaties in tegels, armaturen, douchewanden, fonteintjes en accessoires
Rayon: 30 km rondom Woerden
Doelgroep: Focus op middensegment
Gemiddelde verkoopprijs inclusief montage: 20-25.000 euro, veel rondom 15.000,-
Aantal verkochte badkamers: voorheen circa vijftig per jaar, nu toename
Belangrijkste merken: Hansgrohe, Sphinx, Villeroy & Boch, Keramag, Primabad, Detremmerie, Sealskin, Van Rijn, Damixa, Dornbracht, Instamat, Thermic, Geberit, Tegelgroep Nederland/Alterna Tiles
Inkoop: Galvano
Meer berichten
-
Premium
Samenwerking in ketelonderhoud
Voor het oog lijken het concurrenten, maar toch gaan ze samenspannen: drie installateurs in het… Lees verder →
-
Installatieschatten in museum
Echte installatieschatten. Een blik in de collectie van Jaap Schut, die een echt museum verdient. Lees verder →
-
Dynamiek in toonzaal
Plieger Amersfoort heeft een stevige metamorfose ondergaan: het hele pand is grondig verbouwd. Nadat eind 2014 de… Lees verder →
-
Ontzorgen op vele fronten
Doen we het of doen we het niet? Dat was lange tijd de vraag bij Van… Lees verder →
-
Luisteren en vertalen
Advies, ontwerp en installatie van levensloopbestendig sanitair vereist een totaal andere aanpak, vertelt detaillist Esther Bronmeijer. Vakon in… Lees verder →
-
De nek uitsteken
Eurobad opende na acht maanden verbouwen een vernieuwde ‘badkamerbeleving’ van 2200 m2. Een zelf ontworpen eigentijds sanitairwalhalla met… Lees verder →
-
Sneller veranderen
Volgens Eric Keizers kunnen branchegenoten nog veel leren van Ikea. De Zweedse woongigant vernieuwt elk half jaar… Lees verder →
-
De levende showroom
Nederland vergrijst en de vraag naar comfortabeler sanitair neemt toe. De Wilde Tegels en Sanitair in… Lees verder →
-
Andere kijk op badkamers
Sanizo Sanitair is binnen Nieuwegein verhuisd naar een ander pand. De nieuwe huisvesting biedt de consument meer… Lees verder →
-
Zelf aan de knoppen
“Gewoon jezelf blijven en geen gekke dingen doen. Zo ben ik de crisis doorgekomen.” Aan het woord… Lees verder →