fbpx
Nieuws

CV-ketel ontploft op basisschool

Leerlingen van de Montessorischool in Loenersloot zijn naar huis gestuurd vanwege een ontplofte CV-ketel. Dat meldt RTV Utrecht.

Leerkrachten kregen het gebouw vanmorgen niet verwarmd. Toen één van de medewerkers de CV-ketel opnieuw opstartte, ontstond een kleine explosie. De basisschool werd ontruimd en de brandweer kwam erbij. Er zijn metingen verricht om te kijken of er sprake was van gaslekkage, maar dat bleek niet het geval. “Het was even schrikken vanmorgen, maar het valt gelukkig allemaal mee”, aldus een medewerker.

Vanwege het brandweeronderzoek en de koude klaslokalen zijn de leerlingen naar huis gestuurd. De school is nu in afwachting van de installatie van de nieuwe CV-ketel. Ouders horen zo snel mogelijk wanneer hun kinderen weer naar school kunnen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.