fbpx
Nieuws

Branche fietst tonnen bij elkaar

Alpentocht

De achtste editie van de Alpentocht heeft dit jaar 325.802 euro opgeleverd. Dit sponsorbedrag gaat naar de CliniClowns.

In totaal namen 476 mensen afgelopen weekend deel aan het wielerevent, waarbij de Col du Galibier werd beklommen in de Franse Alpen. Het merendeel deed dit per fiets, maar er waren ook 67 wandelaars en 20 hardlopers.

Het merendeel van de deelnemers komt uit de installatiebranche. Zo zijn installatiebedrijven, fabrikanten en groothandelaren naar Frankrijk afgereisd voor het meerdaagse evenement. Hierbij wordt gezamenlijk gefietst en genetwerkt, met de beklimming op zaterdag als summum.

Sponsorgelden uit de branche

Alle deelnemers, waarvan een groot deel in teams, laten zich sponsoren voor het evenement. Het bedrag van 325.802 euro komt volledig ten goede aan de CliniClowns. De Alpentocht begon in 2013 als een iniatief van enkele vrienden, en is in een aantal jaar uitgegroeid tot een fietsevenement waarbij met name vakgenoten uit de installatiebranche gezamenlijk een sportieve prestatie leveren, en geld inzamelen voor een goed doel. Het evenement is zo groot geworden dat de organisatie dit jaar door CliniClowns is overgenomen.

  • Alpentocht
  • Alpentocht
  • Alpentocht
  • Alpentocht
  • Alpentocht
  • Alpentocht

Volgens jaar wordt er weer een Alpentocht georganiseerd. De deelnemers leggen dan de klim af naar Val Thorens, de plaats waar dit jaar de laatste bergetappe van de Tour de France finishte. Voorinschrijven kan al op Alpentocht.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.