fbpx
Nieuws

Webshop gaat warmtepomp verkopen

33

Smarthome-platform 50five gaat warmtepompen aan de man brengen. IthoDaalderop gaat samenwerken met het platform. Wel wordt de keten van groothandel en installateur gerespecteerd.

Het platform 50five verkoopt al veel energiebesparende producten zoals slimme thermostaten, maar biedt ook cv-ketels aan. Het bedrijf heeft al veel ervaring opgedaan met de verkoop en installatie van warmtepompen in het Verenigd Koninkrijk en rolt deze dienst nu uit in Nederland.

Online verkoop inclusief installatie

“We zien een enorme toename in de vraag naar warmtepompen, maar de installatie komt vaak op de tweede plaats. Wij willen die twee combineren, zodat mensen zorgeloos kunnen profiteren van hun duurzame oplossing”, zegt Nico Verlinde, Category Manager Services & Installations bij 50five. “We hebben al veel expertise opgedaan met warmtepompen in Engeland en dat willen we nu graag samen met Itho Daalderop toepassen in Nederland. Uitdaging is nog wel om het installateursnetwerk van 50five verder uit te bouwen met de juiste professionals uit de installatiebranche

“50five laat al jaren zien dat slimme apparaten in huis kunnen helpen om beter, veiliger en efficiënter te wonen. Een warmtepomp past perfect in het rijtje van slimme oplossingen die efficiënter en duurzamer energieverbruik stimuleren”, zegt Niek de Jong, Category Manager Renewables & Connectivity bij Itho Daalderop. “We zijn verheugd dat 50five ons benaderd heeft, aangezien zij de ervaring hebben in de verkoop aan en installatie bij consumenten, zodat we ook dit deel van de markt zo goed mogelijk kunnen bedienen. Overigens was het voor ons een belangrijke voorwaarde dat we binnen deze samenwerking de bestaande bedrijfskolom van groothandel en installateur respecteren.

Training

De installateurs van 50five worden momenteel getraind door IthoDaalderop. De warmtepompen zijn vanaf nu beschikbaar in de webshop van 50five in de categorie Klimaatbeheersing.

33 reacties op “Webshop gaat warmtepomp verkopen

  1. Ton van Hagen schreef:

    Geloof niet dat een installateur zitten te wachten op kruimels.
    Zij verdienen hier niets aan, en moeten wij ook de garantie moeten geven op wat wij niet hebben geleverd en berekend.

    • Henk schreef:

      Hup en daar gaan we weer!!!
      Weer maar een webshop doe aan particulieren verkoopt.
      Hoe vergal je de markt, en strak weer maar de installateur op kosten jagen met weer een papiertje er bij zeker en geld laten doken voor een certifcering

      Wanneer ziet techniek Nederland dat ook eens in.
      Maar ja dat ik ook een zakken vul instantie, en ook zo corrupt als het maar zijn kan.
      Het zijn daar ja knikkers

  2. Jan Willem Landman schreef:

    Vraagt Itho-daalderop nog om een bewijs dat de installateur voldoende vakkennis heeft van Warmtepompen? Net zoals Nefit?
    Anders komen er weer meer spookverhalen van Fvd e.d. over niet werkende warmtepompen, geluidoverlast en hoge kosten.
    Tenslotte mogen veel niet gecertificeerde bedrijven geen Cv-installaties meer aanleggen na volgend jaar en dan is een warmtepomp een mooi alternatief. Dat daar zowel elektrotechnisch als hydraulisch veel meer bij komt kijken dan bij een CV is voor veel bedrijven geen belemmering om zich op die markt te storten. Met alle negatieve publiciteit achteraf voor de warmtepomp.

    • Pieter Schenk schreef:

      Mogen wij als installateurs dan ook €230 per uur gaan rekenen om de misgelopen marge op het product te compenseren. Of moeten we voor een uitgeknepen €40 per uur aan de gang en maar zien hoe we onze monteurs van een werkbus, werkplaats, en de nodige mensen op kantoor kunnen blijven voorzien…

      • Hans schreef:

        Niet Zeuren pieter.

        Normale tarieven rekenen en dan kan jij ook gewoon pompje aanleggen.

        Maar niet met jullie absurde tarieven.

        2 verwarmins laten laten vervangen door installaie bedrijf, 1100 euro.
        Terwijl de platen maar 110 euro per stuk zijn. 900 euro voor de werkzaamheden.

        2 weken geleden onderhoud laten plegen op mijn gasketel.
        178 euro, net geen 2 uurtjes bezig geweest. 90 euro per
        Ik hoef niet de dikke bmw van het bedrijf te betalen waar de directeur in rijdt.
        VEEL te duur, kom niet af met bus, materiaal, uurloon enz enz.
        De gemiddelde zzp’er kost de helft.

        Volgende keer maar weer gewoon een zzp’er langs laten komen, kan ik de rest van de week nog gewoon eten.

        Wordt weer eens tijd dat men gewoon normale prijZen gaat hanteren bij de installatie bedrijven, krijgen ze ook meer werk en is iedereen blij.
        Behalve de directeur.

        • Willem schreef:

          Wat een idiote voorstelling van zaken. Klaag je ook zo over het kaartje om in het voetbalstadion te kunnen komen misschien? De voetballers rijden nog veel duurdere bolides, omdat jij zo dom bent om zoveel voor een entreebewijs te betalen. En wat krijg je ervoor?? Je mag 2 uurtjes kijken naar een stelletje leeghoofden hollend achter een bal aan. Wat is dus dom??

          • Hans schreef:

            Helemaal gelijk. Voetbal moeten ze ook afschaffen. F1 ook en alle andere die zichzelf zo verrijken op kosten can een ander.

            Concert, ga ik niet heen. Voetbal ook niet, f1 ook niet en nergens wat dat soort dingen betreft.

            Jullie moeten eens rekening houden dat Jan met de pet voor 178 euro netto 14 uur moet werken om dat terug te verdienen wat jullie in 2 uur tijd vragen. Daarnaast moeten we ook jig eens thuis blijven wat ook weer een snipperdag kost.
            Zijn wij niet thuis kust het voor rij kosten van 60 euro. Komen jullie niet opdagen dan is dat gewoon pech voor ons.

            Degene die hier niet komt opdagen krijgt ook gewoon een factuur terug van 1 snipper dag bruto.

        • Willy schreef:

          Zedde gij achterlijk ofwa ????? Gij krijgt uw vakantoiegeld 13demaand enz….wij niet wij betalen ons blauw aan vergunningen en attesten en verzekeringen gij niet,komt is met uw voeten op de grond onozel manneke

  3. peter schreef:

    En weer gaan we de markt voor ons naar de knoppen helpen.
    Pieter ik ben het met je eens waarom nu weer de zelfde fout maken als bij de cv verkoop.
    Geen certificering en de markt weer kapot maken alleen maar om de omzet van itho op te krikken.
    Een keer deze fout maken heeft dus niets geholpen bij itho.
    Lijkt me een strak plan om nu als vakmannen dit merk eens aan te geven dat dit niet is waar wij op zitten te wachten en gewoon de wp niet aan te sluiten en ook de missers van de beunhaas niet meer op te pakken.
    En stelling te nemen tegen dit soort domme fratsen.
    Laten we nu eens de handen in elkaar slaan en een duidelijke NEE uitspreken.

  4. Pieter Schenk schreef:

    Wij sluiten sowieso geen apparatuur aan dat door de consument is gekocht. Sommige mensen worden er zelfs boos om als je nee zegt. En gelukkig omdat tot nu toe bijna alle bedrijven nee zeggen, dus Peter volgens mij zitten we redelijk goed. Wij monteren Alleen lucht, water warmtepompen die wij zelf via onze vaste importeurs inkopen.

    En de zzp’er waar Hans over schrijft heeft ook niet genoeg aan de €45 in het uur. Ik heb heel veel respect voor deze mannen en vrouwen. Ze werken niet voor niets minimaal 60 uur per week. Niet ieder uur van de werkdag kunnen zij doorberekenen en niet ieder uur besteden ze aan betaalde werkzaamheden. Maar het moet wel gebeuren.

    Maar als er meer en mee van deze internet bedrijven komen dan ga je inderdaad alleen maar problemen veroorzaken.

  5. Bert schreef:

    Cowboys genoeg alleen de kogels ontbreken
    Even een Warmtepompje plaatsen ,arme consument.

  6. andre schreef:

    Niks dimensioneren, bufferen en goed uitrekenen. Het gaat weer puur om verkoop voor zo’n laag mogelijke prijs. Ik snap niet dat ZZp’ers zich hiervoor laten inhuren voor zo’n laag mogelijke prijs.
    Bij het installeren van een monoblokje waar Stek overbodig is komt meer bij kijken dan je denkt.

  7. Andre schreef:

    Ze doen maar .. het is nu al megadruk bij ons..Wij kiezen onze klanten en plaatsen geen zelfgekochte spullen zoals warmtepompen, sanitair ed. Laat Janbeunhaas dat maar doen. Er is een megatekort aan goede installateurs en wederom zijn de schoolklassen niet vol, we hebben nu al een wachttijd voor grote klussen van 3 maanden. En ja, heb ook een dure BMW..mag dat ook met 80 uur werken en 2 weken vakantie per jaar!!!! (Al 24 jaar)

  8. Joost schreef:

    Ze doen maar .. het is nu al megadruk bij ons..Wij kiezen onze klanten en plaatsen geen zelfgekochte spullen zoals warmtepompen, sanitair ed. Laat Janbeunhaas dat maar doen. Er is een megatekort aan goede installateurs en wederom zijn de schoolklassen niet vol, we hebben nu al een wachttijd voor grote klussen van 3 maanden. En ja, heb ook een dure BMW..mag dat ook met 80 uur werken en 2 weken vakantie per jaar!!!! (Al 24 jaar)

    • Ton schreef:

      Zelfs deze zzpr zal nooit wat hij niet verkoopt aansluiten.

      • Hans schreef:

        Echt wel.

        Maar de installatie bedrijven niet.

        Die willen alleen maar dubbele winst.

        Er komt bij mij geen enkele installateur meer binnen.

        Achterlijke prijzen did ze hebben.

        • Fabian schreef:

          Wat een gezeur mag een bedrijf niks meer verdienen ofzo. Wat is 50 of 60 uur per uur nu. Eigenlijk is het nog te weinig. Wat hou je over van 50 euro. Er gaat een gedeelte naar de belastingdienst pensioen opbouw. Bedrijfspand personeel enz dus zoveel is 50 euro niet

          • jos schreef:

            Beste Fabian,

            Helemaal gelijk, iedereen houdt netto veel te weinig euro,s meer over , zeker de midden-klasse , die wordt als melkkoe van de samenleving benut , en is haast plat gemolken .en dan krijg je gezeur en dat gezeur zal komende jaren alleen maar meer worden .Hoe meer mensen Nederland komende jaren binnenkomen ,alleen om mee te eten en voor de sociale voorzieningen en niet om bij te dragen aan de samenleving ,hoe meer belastingverhogingen er nog zullen gaan volgen .Pensioenopbouw stelt ook niets meer voor , meeste geld vervliegt de afgelopen jaren op de aandelenbeurzen door speculatie door de pensioenfondsen , dus de meeste mensen zullen ook niet het pensioen meer uitgekeerd gaan krijgen dat ze in gedachten hadden . De regering zal komende jaren de teugels t.o.v. de EU -normen toch iets moeten laten vieren d.m.v. lastenverlichting ,anders neemt het gezeur onder de hardwerkende bevolking steeds meer en meer toe .

          • Mark schreef:

            Veel mensen weten tegenwoordig niet half waar je als ondernemer/installateur financieel in kosten en de vele belastingen voor komt te staan .Waar ik me meest aan erger ieder jaar weer is belasting voor zorgbijdrage .Je moet naast dat je al een zeer hoge oplopende premie betaalt voor eigen zorg (waar al een gedeelte in is doorberekend voor al degenen die geen zorgpremie betalen) Nog een keer zorgbijdrage in vorm van belasting als onderneming doen voor al degenen die geen zorg betalen .Kortom den Haag blijft vooral het Midden en Kleinbedrijf meer en meer belasten al jarenlang ,om al degenen die niets bijdragen aan de maatschappij te onderhouden .Ik begrijp Fabian dan ook donders goed dat 50-60 euro nog te laag is tegenwoordig , als je ziet wat je netto overhoudt, zeker als je als ZZp,er ook nog een bedrijfspand , bedrijfswagen met gereedschap en materiaal moet bekostigen, dan hebben we nog niet eens meer de overige kosten .Als je personeel hebt moet je ook nog alle sociale lasten betalen . Het is een keer klaar den Haag !! Je kunt niet doorgaan het Midden en Klein bedrijf te blijven belasten omwille van duizenden profiteurs die Nederland binnenkomen ,niets doen en alleen bezig zijn met vrouw of vriendin (die gratis worden in gevlogen )zo snel mogelijk voetbalelftallen aan kinderen te verwekken , die rondgereden worden in de nieuwste kinderwagens en in auto,s met gratis rijbewijs betaald door de Nederlandse maatschappij waar u en ik steeds meer aan moeten afdragen .Men gaat dan ook nog doodleuk op kosten de Nederlandse maatschappij in eigen land met vakantie. Als men immigratiefraude (dat miljarden euro,s extra kost ) drastisch aan zou pakken , dan kunnen vele belastingen /premies /heffingen gigantisch omlaag en dan kunnen de uurlonen ook weer voordeliger .Want als de belastingen/premies/heffingen etc weer worden verhoogd , gaan automatisch bij vele bedrijven ook weer de uurlonen omhoog.

  9. Jan schreef:

    Wat is het probleem als klant het koopt,en jouw vraagt het te installeren
    Je zet het gewoon op de bon/zwart op wit dat je het werkend heb achter gelaten maar niet verand woordelijk bent voor het apparatuur,die de klant gekocht heeft
    En dat je het nog na gerekend hebt en de klant geïnformeerd hebt dat ze een te kleine of een te grote wp gekocht heeft,en je precieze gedaan hebt wat klant vroeg,
    En alleen op gedaan de werk garantie zit.
    Snap ook wel dat bedrijven liever bij hun vaste leverancier halen want dan weet je wat je hebt en wel kwalietijd je hebt en belangrijk welke prijs

    • Willem schreef:

      Nee Jan, de consument is dom en koopt graag alles voor heel weinig geld. Als er dan problemen komen door eigen fouten, branden ze jou graag af via Social Media.

    • jos schreef:

      Beste Jan,

      Zo werkt het niet .Op het moment dat je een zelf aangekocht product door de consument als installateur besluit te installeren ,en je gaat ermee aan de slag , al is het een douchedeur ,wastafel ,kraan , warmtepomp etc en je sluit leidingen ,boort gaten in muren etc ben je al geheel verantwoordelijk voor het functioneren , functioneert het geheel niet , dan ben je volgens de rechter toch verantwoordelijk voor het product dat de consument zelf heeft aangekocht , want dan had je er maar niet mee moeten beginnen .Je kunt wel leidingen aanleggen ,maar aansluiten /ophangen plaatsen van zelf aangekochte producten , de consument geheel zelf laten doen om claims , advocaatkosten en rechtbankkosten te vermijden .
      We leven tegenwoordig in een claimmaatschappij en de consument zit tegenwoordig direct al klaar om te claimen met rechtsbijstandverzekering als iets niet naar het zin is , en bij warmtepompen praat je niet over honderden ,maar over duizenden euro,s .Nogmaals neem nooit geen verantwoording over door de consument zelf duur aangekochte producten .

      • Hans schreef:

        Jos. Wat is het verschil tussen een grohe kraan, hetzelfde model en type via jos gekocht of via internet gekocht.
        Buiten de prijs die factor 2-3 kan schelen.

        Als jij ook redelijke prijzen hanteerde is er niks aan de hand.

        Ga maar eens kijken op internet.
        Zelfs die prijzen kunnen nog naar beneden als je er om vraagt.

        Weken geleden tv aangeschaft.
        In de winkels overal 1799euro
        Internet 1300. Uiteindelijk in de winkel mee gekregen voor 1220.

        Wie wordt er dan bedonderd. De simpele consument die weinig verdiend.

        • jos schreef:

          Beste Hans ,

          Het is geen kwestie van bedonderen .Er zijn grote afnemers die rechtstreeks grote aantallen kunnen inkopen bij Grohe Nederland , de kleine installateur wordt naar de Groothandel gestuurd omdat kleine aantallen minder interessant zijn , en dan zit er een schakel tussen want de groothandel rekent ook z,n marge .Zo gaat het ook met de tv die je noemt .Hoe meer aantallen Grohe verkoopt , hoe voordeliger de prijs die aangeboden kan worden .Dan zijn er mensen die niet naar prijs kijken en alles via bol.com bestellen , dan heb je de bestelling de volgende dag maar tegen een dure prijs en je hebt mensen die heel internet af surfen , avonden lang, om te kijken waar ze de goedkoopste prijs vinden .De verkoop van producten /materialen alleen is door internet vaak voor de meeste ondernemers/winkeliers tegenwoordig niet interessant meer . Veel kleine winkels stoppen of doen combi winkel/internet om te overleven .Vroeger moesten de mensen in de auto naar de winkels toe , en was het vaak ook een kwestie van gunnen en men kreeg service aan huis of je moest een tank benzine leeg rijden en tig winkels af . Internet heeft de handel voor de kleine winkeliers geheel kapot gemaakt, want de grote internet-shops door investeerders gefinancieerd kunnen vaak goedkoper, maar niet altijd , want grote internetshops hebben vaak te veel personeel , dure panden etc , en dat wordt ook weer doorberekend in de prijs .

        • Ton schreef:

          Zolang sommige personeelsleden van een groothandel thuis een webshop aanhouden, is het een uitzicht loze zaak.
          Als de Warmteservice nu al bij de ketelfabrikant als groothandel te boek staat gaat het hard achter uit.

  10. Hans schreef:

    Koppel verkoop doen ze het liefste.

    Hebben ze de winst van de uren die heel dik betaald ze en nog eens de winst over de materialen.

    Dubbel verdienen op een klus.

    Als consument bepaal ik zelf wat waar en hoe.
    Niet een leverancier.

    Maatje kleine consumenten hebben niks te willen.
    Die moeten een dikke BMW van 100k financieren van de directeur.

    90 euro per uur vragen en dan het personeel minimum loon betalen onder het mom dat alles zo duur is.

    Luxe pand. Veel kantoor personeel wat veel effectiever Han werken en de BMW. Die moet ergens van betaald worden.

    En 60 uur per week werken. 2 weken vakantie. Dan doen ze ergens wat verkeerd.
    Wordt tijd dat je dan stopt en in loondienst gaat werken.

  11. Hans schreef:

    Koppel verkoop doen ze het liefste.

    Hebben ze de winst van de uren die heel dik betaald ze en nog eens de winst over de materialen.

    Dubbel verdienen op een klus.

    Als consument bepaal ik zelf wat waar en hoe.
    Niet een leverancier.

    Maatje kleine consumenten hebben niks te willen.
    Die moeten een dikke BMW van 100k financieren van de directeur.

    90 euro per uur vragen en dan het personeel minimum loon betalen onder het mom dat alles zo duur is.

    Luxe pand. Veel kantoor personeel wat veel effectiever Han werken en de BMW. Die moet ergens van betaald worden.

    En 80 uur per week werken. 2 weken vakantie. Dan doen ze ergens wat verkeerd.
    Wordt tijd dat je dan stopt en in loondienst gaat werken.

    Valt me mee dat je vrouw nog steeds bij je gebleven is.

  12. Mark Zwanenberg schreef:

    Tja, mooi gedacht inderdaad, maar…..
    Het is allemaal niet meer zo simpel als gedacht. Wij als maatschappij hebben er alles aan gedaan om onder prijsdruk van de laatste 20 jaar van onze monteurs, assemblage medewerkers te maken. Snel en simpele maar doeltreffende installaties aanleggen. Zowel op W als E vlak. En nu door de energie transitie wordt de gemiddelde installatie een stuk complexer. Een bron, thermische panelen, heatpipes, opslag, buffers, kleppen. .enz. .

    Te veel om dit alles te kunnen garanderen en te behappen zonder dat de consument verstrikt raakt tussen partijen als het niet werkt.

    Tijd om anders te denken. Hiervoor hebben wij de bluehiq ontwikkeld. Een systeem wat integraal alles kan besturen , monitoren en loggen. De consument heeft inzicht in zijn verbruik, de installateur in de installatie en afzonderlijke onderdelen en indien gewenst kunnen er rendement garanties worden afgegeven.

    Hiermee kunnen de afzonderlijke partijen samen een mooie installatie leveren waar iedereen blij mee is.

    Interesse ? Neem contact met ons op.

  13. MarkS90 schreef:

    Wat een klaagzang hier. Beetje jammer want doorgaans lees ik best wel zinnige reacties.

  14. Henk schreef:

    Ik snap vele reacties hier van webshop/installatiebedrijf, echter gaat het hier daadwerkelijk om een combinatie van een webshop met gecertificeerde en professionele installateurs met de benodigde diploma’s en trainingen. O.a. Aangesloten bij techniek nederland, kentec, Itho dealer, Remeha dealer, isso98 gecertificeerd en ga zo maar door. Dus voordat er vanalles geroepen wordt, check eerst de facts 😉

  15. frits schreef:

    waar is het bewijs dat deze monteurs kennis hebben ? een certificaat van Itho, Remeha ??? dus een vakdiploma gas technisch installateur, water technisch , installateur, vakbekwaamheid voor het centrale verwarmings bedrijf , patroon loodgieter horen er niet bij ??? zijn wel diploma s afgenomen door een instantie( stichting examens ( SEI) die geen belanghebbende waren!! en waar je voor naar school moest enige Jaren! niet een dagcursus of iets dergelijks. hierbij heb je geleerd dimensioneren van leidingen , warmteverliezen rookgassen installatie voorschriften en nog veel meer waar menig mens geen ene bal van snapt maar het zijn wel de fundamentele zaken waar je mee begint , en ook de regelgeving
    Maar het gaat in ons land alleen maar om zo goedkoop mogelijk uit te zijn , en geraffineerde graaiers! lukt het aardig.
    Over uurlonen heb ik ook nog wel een opmerking, onze bedrijf wagen is afgeladen met onderdelen en meetapparatuur en gereedschap tussen de 50 en 80 duizend euro , meetapparatuur wordt jaarlijks nagezien door testo, stook, en afstel rapporten en metingen worden vastgelegd, en opgeslagen , klant krijgt hiervan copy alles bij elkaar kost dat geld!
    Sta ik bij een klant kan ik het direct maken hoef niet teug te komen en heen en weer te rijden om spullen te halen kan alles meten en afstellen , heb mijn diploma s en mag ik dan ook wat verdienen?
    Maar ik ben natuurlijk oud niet kaal maar grijs, wel opgevoed , jaren lang met gasinspecteurs te maken gehad die je werk controleerde en daar stak je ook nog wat van op, maar door alles maar weg te bezuinigen door overheden (graaiers) gaat dit land langzamerhand gewoon helemaal naar de klote (sorry voor het taalgebruik, maar moest het even kwijt, Mvg Frits en ik stop er mee

    • jos schreef:

      Beste Frits,

      Mensen zoals jij , gecertificeerd vakman ,hebben het recht om hier klote taal te gebruiken, want jij met zoveel andere vakmensen zien Techniek Nederland onderuit gaan .De certificerings instanties zorgen zelf voor deze situatie. Fusies met aan het hoofd witte boorden bestuurders zijn niet de oplossing .De noodklok kan geluid gaan worden .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.