fbpx
Artikel

Topprestaties leveren is voor een klein deel toeval en voor het grootste deel pragmatisch beleid. De factor toeval laten we achterwege. Wat kenmerkt het beleid van de beste bedrijven? Effectory, marktleider op het gebied van medewerkersonderzoek, noemt zeven kenmerken. Aan het woord Effectory-oprichter Guido Heezen.  

2. Een inspirerende directie

“We kennen allemaal de directeur van de multinational die zijn auto parkeert voor de hoofdingang en linea recta de lift neemt naar de 47e etage. Meneer de directeur zien we die dag niet meer terug. Welnu, zo moet het dus niet. Echt goede werkgevers hebben een inspirerende directie, die uitdraagt waar de organisatie voor staat en naartoe wil. Zo’n directie gaat de werkvloer op en laat zien van vleesch en bloed te zijn. Een ‘aanraakbare’ directeur, die durft te zeggen wat hem bezighoudt, is het beste wat een bedrijf kan overkomen. Het leidt tot betrokken medewerkers die zich onderdeel voelen van het grotere geheel en dan ook hun stinkende best doen om goed werk te leveren.”

 

Binnenkort tip 3. Hier vindt u de eerste tip van Guido Heezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.