fbpx
Artikel

Topprestaties leveren is voor een klein deel toeval en voor het grootste deel pragmatisch beleid. De factor toeval laten we achterwege. Wat kenmerkt het beleid van de beste bedrijven? Effectory, marktleider op het gebied van medewerkersonderzoek, noemt zeven kenmerken. Aan het woord Effectory-oprichter Guido Heezen.  

7. Het delen van informatie

“Samen bedrijfje spelen, is het leukste wat er is… als de basis klopt. Een van de voorwaarden is dat informatie moet worden gedeeld. De onderzoeken wijzen steeds weer uit dat in de allerbeste organisaties informatie over bijvoorbeeld omzet, koersverwachtingen of klanttevredenheid wordt gedeeld met de medewerkers. Dus, beste directeur, laat zien hoe de vlag ervoor staat, ook als het even tegenzit. Speel geen verstoppertje, en ook geen toneel. Uw medewerkers prikken genadeloos door uw geveinsde succesglimlach heen (en hebben ook al gezien dat u een paar kilo bent afgevallen). Vertel wat er speelt, laat zien wat u van plan bent. En laat uw medewerkers weten dat u ook van hén verwacht dat zij relevante ervaringen delen. Best practices zijn er om herhaald te worden, fouten om van te leren en samen de organisatie vooruit te helpen.” 

 

Bekijk hier de vorige tips:

  1. Een aansprekende richting
  2. Een inspirerende directie
  3. Weg met overbodige regels
  4. Hoe minder managers, hoe beter
  5. Sociale innovatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.