
De kroning van Koning Willem-Alexander brengt wat te weeg. En is een bron voor reclamemakers.
Â
De creatieve geesten draaien overuren. Oranje gebakjes bijvoorbeeld. Of de erwtensoepcampagne Laat de nieuwe vorst maar komen van Unox. T-shirts over de kroning, de soap rond het Koningslied. Deze erg leuke inhaker van Randstad. Afijn, voor wie de oranje prullaria en de uitpuilende supermarkten zat is: blijf tot dinsdag aanstaande vooral binnen.Â
Â
Dakpan
Wat dacht u hiervan: de kroningsdakpan van Monier. Ter gelegenheid van de kroning van Koning Willem-Alexander en het 200-jarig bestaan van de monarchie ontwikkelde Monier een klassieke Hollandse dakpan. De eerste kroningsdakpan is met brief en certificaat bezorgd op paleis Noordeinde in Den Haag, zo laat de fabrikant trots weten. Binnenkort op de daken dus.
Â
Ook de installatiebranche doet haar duit in het zakje. Zo vindt u hieronder de eenvoudige, doch creatieve uitspatting van Itho Daalderop, die haar HR-ketel Aqua-Max for the occasion heeft omgedoopt tot Aqua-Maxima. En natuurlijk kwam de hoogheid zelf naar Tiel. Je moet er maar opkomen -‘u voelt zich de koning te rijk’, maar het brengt wel een actie onder de aandacht, en heeft de makers veel lol bezorgd. Voor de goede orde: de getoonde Maxima is een stand-in. CEO Bart Romeijn van Itho Daalderop schijnt volgens nog onbevestigde berichten wel zichzelf te spelen.
Â
Zulke ‘leuke’ acties zouden verboden moeten worden! Heeel erg orgineel…… heeft de redatie soms aandelen binnen itho daalderop? Vreemd stuk.
Geenszins beste Marcel. Zoals je kunt zien is dit geplaatst in de rubriek weblog, en niet in nieuws of achtergronddossiers; in de blogs worden zaken geplaatst die me/ons persoonlijk opvallen in de markt. Hier is plaats voor opinie, meningen, en ook ‘vreemde’ kwinkslagen als deze, onafhankelijk van welke fabrikant dan ook. Dat smaken en gevoel voor humor verschillen, weten we maar al te goed. Fijne Koningsdag komende week. Groet Eddy