fbpx
Nieuws

Hoe word je topwerkgever?

Het tekort aan (technische) vakspecialisten in de branche is nijpend. Er zijn niet alleen nieuwe mensen nodig. Maar ook andere: de nieuwe generatie vraagt andere zaken van een werkgever dan we gewend zijn.

Bedrijven in de installatiebranche staan daardoor voor een enorme wervingsopgave én de opgave om de mensen die fantastisch werk leveren binnen te houden. Hoe doe je dat? Het nieuwe boek Bouwen aan een sterk werkgeversmerk geeft antwoord.

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk is een praktisch boek over hoe je de juiste medewerkers voor je bedrijf vindt en aan je bindt. Het boek richt zich specifiek op organisaties in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche en bevat 42 voorbeelden uit de sector. Het boek is geschreven door Inge Sijpkens en Sascha Murk, samen goed voor bijna 30 jaar marketing- en communicatie-ervaring in de branche.

Concreet stappenplan
Inge Sijpkens: “We schreven dit boek omdat we in de praktijk merken hoeveel moeite bedrijven hebben om medewerkers te vinden en ze vervolgens ook voor hun bedrijf te behouden. Enkel een vacature delen als je een nieuwe medewerker zoekt, zelfs al doe je dat via alle denkbare kanalen, voldoet bij lange na niet meer om talentvolle medewerkers te vinden. En een mooi salaris bieden is allang niet meer genoeg om goede medewerkers aan je te binden.”

“Het gaat om een geheel van waar je voor gaat en staat als bedrijf, je cultuur, je werksfeer, je arbeidsomstandigheden, de autonomie en doorontwikkelingsmogelijkheden die je medewerkers biedt. De mate waarin je medewerkers betrekt bij je bedrijf én hoe je dat alles continu intern en extern laadt met een heldere, onderscheidende boodschap. Kortom: een sterk werkgeversmerk bouwen, daar gaat het om.”

Sascha Murk: “Bouwen aan je werkgeversmerk is zakelijk gezien ook een zeer logische investering. Een goede reputatie en tevreden en loyale klanten, dat begin allemaal binnen, bij en met je medewerkers. Zij maken voor jouw klanten het verschil. Blije medewerkers = blije klanten en andersom. Een sterk werkgeversmerk levert je bedrijf op de langere termijn dus niet alleen betrokken en productieve medewerkers op, het levert je ook meer business en meer winst op.”

Praktische voorbeelden

In totaal staan in het boek 42 voorbeelden uit de branche. Zij vertellen hoe zíj dat doen: medewerkers vinden, binden en boeien. Ze vertellen over onderzoek doen, kernwaarden, cultuur, campagnes, eigen academies, hun samenwerking met opleiders, vitaliteit, welke middelen ze inzetten, hoe ze meten wat het effect is van alles wat ze doen en nog veel meer. Laat je vooral inspireren door al deze verhalen.

Meer info en bestellen

Bouwen aan een sterk werkgeversmerk kost €39. Je bestelt het boek via www.bouwenaaneensterkwerkgeversmerk.nl. Op deze website staat ook een deel van het boek ter inzage online en kun je zien welke bedrijven en organisaties er allemaal aan meewerkten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.