Nieuws

Nieuwe TopLine wijkt voor brandervervanging  

96

Het tekort aan TopLine-branders voor de grootschalige vervangingsoperatie, raakt inmiddels ook de productie van nieuwe cv-ketels. Nefit zet ook de branders van nieuwe toestellen in voor de vervangingsactie. In totaal moeten 88.000 toestellen voor eind volgend jaar voorzien zijn van branders met een meer veiligere deksel.

Door deze maatregel worden er tijdelijk voorlopig geen nieuwe TopLine-toestellen van 25, 30 en 45 kW meer geproduceerd door de fabrikant uit Deventer. “Elke brander die nu niet naar de installateur gaat, is er een teveel”, verexcuseert Nefit zich in een brief aan installateurs. De 50, 70 en 100 kW TopLine blijft wel gewoon beschikbaar. De installateur heeft met de AquaPower Plus en de nieuwe 9000i alternatieven voor de drie TopLine-toestellen. De productiestop geldt tot de achterstand in de levering van de branders is weggewerkt.

Leveringsproblemen

De nieuwe branderdeksel: deze is met nieuwe klemmen wel ‘foolproof’. De klem is zichtbaar anders dan de ‘oude’.

Nefit heeft grote problemen met het leveren van branders die het op last van de Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) voor eind 2018 moet vervangen. Dit gaat om in totaal 88.000 TopLine-toestellen uit de periode 2006-2009. De veiligheidswaarschuwing, een herhaling van een eerdere waarschuwing uit 2009, heeft sinds februari dit jaar voor veel onrust bij keteleigenaren en een run op brandersets veroorzaakt. Nefit kan echter maar periodiek een beperkt hoeveelheid branders leveren aan de groothandel; minder dan de vraag.

De brandersets hebben op hun beurt weer te maken met 27 leveranciers van onderdelen, laat Nefit de installateurs weten. Inmiddels hebben leveranciers extra productielijnen opgezet, en worden branderstenen uit Japan niet meer per schip, maar per vliegtuig naar Nederland gebracht.

Acties verlengd

De ketelfabrikant verlengt de opslag op de vergoedingsregeling met drie maanden tot 31 oktober 2017,. Dit betekent dat installateurs €25 euro extra vergoed krijgen bovenop de standaard vergoeding van €80 euro voor de brandervervanging. Nefit komt ook met een kortingsactie waarbij eigenaren het TopLine toestel van 8-11 jaar oud voordelig kunnen laten vervangen voor een nieuw toestel.

96 reacties op “Nieuwe TopLine wijkt voor brandervervanging  

  1. R.Basting schreef:

    Tot zover nog geen problemen ervaren met brandervoorraad. Blijkbaar geluk gehad als ik dit zo lees

  2. Theo schreef:

    Ik wacht al sinds de start op vervangende branders, heb er nog maar paar ontvangen….

  3. Kees van Dam schreef:

    Zit het probleem wel in de brander? Ik kom veel namelijk nogal veel kromme en lekke warmtewisselaars tegen. Zoals ook hier is te zien:

  4. S schreef:

    27 leveranciers voor onderdelen van een brander is dat ook niet een beetje belachelijk te noemen of is dat gewoon een l*lsmoes

  5. Willem schreef:

    S, vraag het Nefit. Verder weet ik uit eigen ervaring dat Nefit situaties als dit ten alle tijden probeert te vermijden. Onder andere door verschillende leveranciers…en helaas is dat dus toch nog mis gegaan. Maar ik heb er vertrouwen in dat het allemaal weer op orde komt. Zoals altijd! Er is een reden waarom ik al sinds de Turbo vertrouwen heb in Nefit en de verleende service. En dat is ook de reden waarom ik alleen maar Nefit ketels verkoop….

  6. Kees van Dam schreef:

    De arrogantie van Nefit/ Bosch is werkelijk stuitend!

    Lees de Nefit-nieuwsbrief in onderstaande link waarin ze hun klanten voor de keus stellen:

    “De klant heeft een keuze: óf wachten op een nieuwe brander óf een aantrekkelijk alternatief. Een eenmalige kans om het oude toestel (8 tot 11 jaar oud) met ongekend hoge korting in te ruilen voor een Nefit-toestel van de nieuwe generatie dat extra energie bespaart. De inruilkorting geldt ook als de klant voor een Nefit warmtepomp kiest.”

    http://info.nefit.nl/ov?mailing=25ZBBIKS-X4GF7J&m2u=263KPFND-25ZBBIKS-WEBRXK

    Het is dus wachten op veiligheid of betalen voor veiligheid …
    Dames en heren,
    Hier is sprake van zeer strafbaar handelen …
    PS: Vlieg in de brand (!) met je gekletst over de Turbo alsjeblieft!!!

  7. Andre schreef:

    De kwaliteit na de Ecomline is niet meer wat het geweest is. Echt idioot om een toestel van 8 jaar in te ruilen voor een nieuwe. Aan de ene kant snap ik het wel. Sommige klanten hebben met de Flopline veel ellende gehad. Lekkage hydroblok, 3L storingen, brander problemen en krom getrokken warmtewisselaar.

  8. Marcel schreef:

    Vergeleken de Ecomline is de Topline inderdaad een onbetrouwbaar product. Ik voorspel je als de laatste Topline van de muur is gehaald zijn er nog vol op Ecomline toestellen.
    Maar ze hangen er nu eenmaal. In samenwerking met Nefit moeten we de overlast voor de klant zo klein mogelijk houden. Tot op heden heb ik daar nog goede ervaringen nemen. Ik denk dat het onverstandig om van Nefit het onderste uit de kan te vragen. Voordat je het weet trekt meneer Bosch de stekker er uit. En dan??

  9. Marcel schreef:

    Ik ga jaarlijks langs mijn toestellen. Daardoor heb ik tot op heden een eventuele onwenselijke situatie voorkomen. En dit niet alleen bij Nefit toestellen. Voorbeelden genoeg van andere gerenommeerde fabrikanten. Ik vind die 2 jaarlijkse controle of als de display het aan geeft een veel te lange periode. Maar dat Nefit wel wat meer openheid naar hun afnemers mag maken vind ik ook. Het niet meer produceren van de Topline komt ze ook wel uit of is vanuit Bosch opgelegd. Nu nog de 9000i wisselaar in de Aqua modellen passen.

    • Kees van Dam schreef:

      Marcel, met je argument dat ook andere fabrikanten onveilige ketels produceren ben ik het zeer eens, maar dat zou mijns inziens juist moeten leiden tot actie in plaats van berusting. Het is een beetje het verhaal van mijn moeder vroeger: “Als je vriendje in de sloot springt, dan wil dat niet zeggen dat jij dat ook moet doen!”.
      Wat bedoel je trouwens met: “Nu nog de 9000i wisselaar in de Aqua modellen passen. “?

    • Kees van Dam schreef:

      Marcel, ik citeer jou:

      “Daardoor heb ik tot op heden een eventuele onwenselijke situatie voorkomen.”

      Ben je compleet van de pot gerukt? De tent staat in de fik!!! “Onwenselijke situatie voorkomen” my sorry ass in a brown bottle, you dumb fuck.

      Beste lezers, sorry voor mijn vocabulaire, maar er is een waarachtig maatschappelijk probleem aan de hand in NL, en Marcel is klaarblijkelijk ere-lid van de Vereniging der Bagatellisatoren.

  10. Marcel schreef:

    Nefit berust er denk ik niet in, ik in ieder geval niet. Ik blijf mijn toestellen monitoren en bij de geringste rookgas lekkage bel ik Nefit. En binnen een paar dagen zit er een nieuwe wisselaar in. De 9000i is de opvolger voor de Topline. Nu alleen nog verkrijgbaar als single toestel. Een Radson wisselaar (maar dan gelukkig wel makkelijker om aan te sleutelen voor het onderhoud) met nog maar een vleugje Nefit.(het bediening en instel gemak) Als voetnoot wil ik nog opmerken dat als een geringe rookgaslekkage gelijk gevaarlijk is had je nooit dat filmpje mogen maken.

    • Kees van Dam schreef:

      Sorry Marcel, ik heb nog een voetnoot: Je zegt hierboven: “… en bij de geringste rookgas lekkage bel ik Nefit.”

      Vervolgens trek je, in hetzelfde bericht, in twijfel of een rookgaslekkage überhaupt gevaarlijk is, en veroordeel je degene die daarover een filmpje heeft gemaakt.

      Kun je dit alsjeblieft beter uitleggen?

      Zo niet, verlaat dan alsjeblieft deze discussie! Beter lezen, beter nadenken, en dan pas een grote bek opzetten. En wel in die volgorde graag!

  11. Kees van Dam schreef:

    Nefit verkoopt dus volgens jou dus een Radson-warmtewisselaar in z’n nieuwe ketel. Waarom kan Nefit zelf geen warmtewisselaar ontwikkelen?

    Wat betreft het filmpje snap ik niet waarom je mij daarop aanspreekt, ik heb het namelijk niet gemaakt. Of de getoonde rookgaslekkage gevaarlijk is, laat ik graag aan anderen over om te beoordelen …

    Ik heb daar trouwens wel een gefundeerde mening over, maar die ventileer ik hier even niet.

    Ik heb ook een voetnoot: De dag dat bij één van mijn klanten brand uitbreekt, is de dag waarop mijn advocaten veel geld aan mij gaan verdienen …

  12. Marcel schreef:

    Het is Bosch die voor de Nederlandse markt nog het merk Nefit voor de conservatieve installateur op het toestel plakt. Dus doe je best om met je advocaten Nefit om zeep te helpen. Dan mag je voor je klanten de Topline affaire uit eigen zak betalen.

  13. Marcel schreef:

    Frustrerend he. O ja de Trendline komt ook voor 100% uit de Bosch koker. Daar in Deventer mogen ze nog keteltjes in elkaar zetten. En doorgeefluik van Bosch producten. Dus ik verwacht dat Nefit niet meer met een eigen wisselaar komt.

  14. Kees van Dam schreef:

    Wat ik trouwens ook niet snap in bovenstaand artikel: Waarom is naast de productie van de 25/30 kW-ketel óók die van de 45 kW-ketel stopgezet? Hier zit een grotere brander in, die qua maat sowieso niet past in de 25/30 kW-ketel.

    Het stopzetten van de productie van de 45 kW-ketel, in het kader van de terugroepactie, levert dus geen enkele tijdwinst op als het gaat om het sneller kunnen leveren van servicebranders voor de 25/30 kW-toestellen in het veld.

    Kan iemand dit uitleggen?

  15. Ap van der Horst schreef:

    Nefit doet of zijn neus bloed, de installateur een beetje de schuld in de schoenen schuiven, met klemmen vergeten maar het probleem zit in de kromme wisselaars waardoor pakkingen weg fikken, pakkingen van de Gloeiplug unit gaan ook lekken en dan mag je een hele set vervangen van 60 euri, dat is Nefit, elke klant een brief sturen ivm brand gevaar, maar geen branders leveren

  16. Kees van Dam schreef:

    Beste Ap, heb je foto’s van kromme of lekke wisselaars? Zo ja, kun je die hier dan plaatsen?

  17. Kees van Dam schreef:

    Oproep aan alle installateurs in Nederland: plaats hier a.u.b. foto’s van TopLine-problemen. Het mag inmiddels duidelijk zijn, dat er veel meer aan de hand is dan het verkeerd monteren van een branderklem. Zie boven!

  18. Marcel schreef:

    De Topline 25,30 en 45 kw wisselaar is inderdaad onbetrouwbaar. Maar mijn ervaring is JAARLIJKS de wisselaar controleren en zelfs bij een vermoeden van lekkage komt Nefit de wisselaar vervangen. Al moet het jaarlijks. Maak gebruik van de 15 jaar garantie.

    • Kees van Dam schreef:

      Marcel, inspectie controle en onderhoud is nodig om normale slijtage en daaruit ontstane toekomstige problemen te voorkomen. Daar is in dit geval geen sprake van.

      Nogmaals: Het ontwerp van de TopLine-warmtewisselaar deugt niet, en dat krijg je niet veilig door iets vaker bij je klanten langs te gaan. Nefit weet dit, maar verzwijgt het.

  19. Marcel schreef:

    Ik denk ook dat Bosch de stekker uit de Topline 25,30 en 45 kw serie heeft getrokken.

    • Kees van Dam schreef:

      Ik heb dat niet gesuggereerd, maar denk dat inderdaad ook. Slecht nieuws zo mooi mogelijk verpakken. Kun je op afstuderen en veel geld mee verdienen. Is term voor: Marketing Manager (Dikke Van Dale: Marketing Manager – zie: gladjakker).

  20. Kees van Dam schreef:

    Oproep aan alle installateurs in Nederland: plaats hier a.u.b. foto’s van TopLine-problemen. Het mag inmiddels duidelijk zijn, dat er veel meer aan de hand is dan het verkeerd monteren van een branderklem. Zie boven!

  21. Marcel schreef:

    En dan? het voor elkaar krijgen dat je een Trendline of zo van Nefit krijgt. Het uitwisselen zal je voor de consument toch zelf moeten ophoesten. Een Ecomline kan je nog wel een keer een jaartje overslaan. Uit ervaring weet ik dat je dat bij de Topline gewoon niet moet doen. Jammer maar helaas. Door jaarlijkse controle weet ik uit eigen ervaring kunnen we het veilig houden. Van het toestel die is uitgebrand hoor je niet de dingen die na gelaten zijn. En uit eigenbehoud zeg ik heel eerlijk als ik al mijn Topline toestellen mag gaan uitwisselen ik mijn faillissement kan gaan aanvragen. Maar als je het voor elkaar krijgt dat Nefit die toestellen gaat uitwisselen sta ik daar uiteraard voor open.

    • Kees van Dam schreef:

      Het is aantoonbaar dat de TopLine-warmtewisselaar constructief gezien niet deugt. Beter gezegd: levensgevaarlijk is! De oorzaak daarvan ligt bij Nefit. Het private Gastec Kiwa heeft de toestellen vervolgens niet goed getest. De ambtenaren van de controlerende overheidsinstantie “Voedsel en Warenautoriteit” hebben zich jaren later met een branderklemmetje het riet in laten sturen door Nefit. En het lijkt me dus de schone taak van het Openbaar Ministerie om daar eindelijk wat aan te gaan doen! Door de wet te gaan handhaven en Nefit strafrechtelijk te gaan vervolgen. Waarvan akte! Die paar rotcenten komen dan echt wel los beste Marcel …

  22. Kees van Dam schreef:

    Oproep aan alle installateurs in Nederland: plaats hier a.u.b. foto’s van TopLine-problemen. Het mag inmiddels duidelijk zijn, dat er veel meer aan de hand is dan het verkeerd monteren van een branderklem. Zie boven a.u.b.!

  23. Marcel schreef:

    Daar moet ik je toch gelijk gaan geven Kees. En dan mogen we misschien wel blij zijn dat Bosch nu de moeder maatschappij is. Maar ik ben bang dat er nu eerst weer een met een nieuwe brander moet uit fikken. Dus onderhoud en inspectie rapporten invullen en door cliënt laten tekenen. Want achter af vertellen dat hij vorige week nog goed was???????????? Bewijzen verzamelen. O ja de problemen zijn bij de HR 45 nog het ergst. Ik heb er een bij de plaatselijke chinees geïnstalleerd die staat de hele dag alleen maar warmwater te maken met verhoogde temperatuur.
    Daar loop ik regelmatig naar binnen om te zien of het goed blijft gaan. Krijg ik gelijk portie Bami mee.

  24. Marcel schreef:

    Het laatste wat ik er nu nog over wil zeggen is dat Nefit mij al meer dan 30 jaar nog geen enkele keer in de steek gelaten heeft. Ook nu hou ik het vertrouwen dat ze mij bij problemen uit de brand blijven helpen.

  25. Kees van Dam schreef:

    Vanaf de Nefit Turbo tot en met de Nefit EcomLine (jaren 80 en 90) ben ik het volledig met je eens. Prima ketels, prima bedrijf, prima service!

    Het drama begon bij de SmartLine. Deze problematiek hebben ze redelijk veilig opgelost, maar dat heeft ze wel 40+ miljoen gekost. Slechte ketel, redelijk bedrijf, prima service!

    Maar toen de TopLine in 2009 ook problemen begon te geven, was het geld op, de Duitsers de baas, en begon het grote verzwijgen. K-ketel, K-bedrijf, K-service.

  26. Herman schreef:

    Ik ben nog uit het tijdperk van de turbo,6A problematiek. heeft me een hartinfarct gekost. Sindsdien ben ik heel ja heel voorzichtig met nefit…..

  27. Kees van Dam schreef:

    Hierbij klaag ik officieel het Nederlands Openbaar Ministerie aan:

    Nefit/Bosch verzwijgt namelijk nog steeds, dat het TopLine-probleem in de warmtewisselaar zit, en niet in de brander. De eigenaren van een Nefit TopLine-ketel zijn in groot gevaar, ook al is/wordt hun brander vervangen. Het OM is volledig op de hoogte, maar doet niets!

    Als er, gerekend vanaf vandaag 11-5-2017 slachtoffers vallen, dan houd ik het OM én de gehele Nederlandse overheid daarvoor verantwoordelijk!

    Waarvan akte!

    KvD

  28. Marcel schreef:

    Wat een frustratie Kees, Ben jij soms zo dom geweest om je Ecomline uit te wisselen voor een Topline.

  29. Kees van Dam schreef:

    Marcel, Marcel, Marcel, mijn EcomLine-tje is heilig. Als ik ooit mijn huis verkoop, dan neem ik in de voorwaarden op dat’ie tot de roerende goederen behoort …

    Wat mijn Nefit-frustraties betreft, mag jij de rolverdeling invullen (zie ook wetboek van strafrecht artikel 174 lid 1 & 2):

  30. Kees van Dam schreef:

    Marcel, waarom is het stil?
    Ik doe Tom, doe jij Jack?

  31. Kees van Dam schreef:

    I’ve just one more question your honor:

    If Nefit gave the order in 2009 to improve the heat exchanger, than why would it be necessary to exchange the burner in 2017?

    The court will wait for an answer …

  32. Kees van Dam schreef:

    The answer is:

    https://www.youtube.com/watch?v=hGomfEiWS9Q

    And yes: Nefit /Bosch should go straight to jail:

    Wetboek van Strafrecht artikel 174:

    1Hij die waren verkoopt, te koop aanbiedt, aflevert of uitdeelt, wetende dat zij voor het leven of de gezondheid schadelijk zijn, en dat schadelijk karakter verzwijgende, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.
    2 Indien het feit iemands dood ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

  33. Kees van Dam schreef:

    Silence!

    All rise!

    Has the jury reached a verdict?

    • Anoniem schreef:

      Kees. Ben je nu klaar met je comedy? Het begint een beetje te vervelen.

      • Kees van Dam schreef:

        Aan “Anoniem”: eerst jezelf bekend maken onder de naam “Nefit Persoplichter”en dan ineens veranderen in “Anoniem”. Tsjongetsjonge, wat zijn jullie daar toch een helden bij Nefit … echt respect, maar niet heus.

  34. Kees van Dam schreef:

    I’m just gettin’ started, my man.

    En ga nog wel even door, als je het goed vindt. Er staan namelijk mensenlevens op het spel. Dat had je kunnen weten, als je de stukken bestudeerd had. Maar ja, je zegt het zelf: “oplichter”. Je zelfkennis pleit voor je.

    Ik had al een donkerbruin vermoeden, maar is het dan hierbij, door Nefit zelf toegegeven dat ze oplichters in dienst heeft?

    Staat dat goed op je C(entrale) V(erwarming)?

    Is er ook zoiets als een CNP (Chief Nefit Persoplichter?)

  35. Kees van Dam schreef:

    Interessant detail: Ik zie hierboven, dat uw alias “Nefit Persoplichter” gelinkt is naar de officiële site van Nefit.

    Kan het echt zo zijn, dat ik nu dus waarachtig, en eindelijk, aan het communiceren ben met de mannen die de Deventer Doofpot-Line in elkaar hebben geprutst?

    En ik speel komedie?

    Zeer benieuwd of het Openbaar Ministerie zal lachen …

    • Eddy Buiting schreef:

      Meneer Van Dam,
      Wanneer u de moeite zou nemen om uw echte mailadres achter te laten bij uw reacties, kom ik u achter de schermen graag met u in contact. Zo flink bent u tot dusver niet geweest. Hoor graag. U mag mij ook mailen: e.buiting@eisma

      • Kees van Dam schreef:

        “Achter de schermen” zegt u? Wie is hier nou flink?

        Pas op Eddy, want ik ben in staat je carrière door de gehaktmolen te halen.

        It’s not a pretty sight.

        Don’t test me Eddy …

  36. Kees van Dam schreef:

    Dear mister Buiting,

    It seems you’ve just made it very painfully clear,
    You haven’t got the first freakin’ and fuckin’ clue who you are up against …

    Stay the hell away from this discussion!

    This is the big boys talking …

  37. Kees van Dam schreef:

    Beste Eddy,

    https://www.linkedin.com/in/eddybuiting/

    Je betwijfelt mijn geloofwaardigheid.

    En dus heb je ballen. Jouw fout zat in het het woord “flink”.

    Wij zullen nooit praten …

    Mij verhaal is exclusief.

  38. Kees van Dam schreef:

    Mijn email is trouwens apenstaartje@apenstaartje.nl

    By the way:

    Nefit-TopLine-ketels branden nog steeds af. People die because of Nefit/Bosch. As we speak.

  39. Kees van Dam schreef:

    Trouwens Eddy, geachte heer Buiting, mocht ik je/u ooit nodig hebben, dan sta ik ineens voor je neus. Zonder dat je het in de gaten hebt.

  40. Kees van Dam schreef:

    Silence!

    All rise!

    Your honor,

    Has the jury reached a verdict?

  41. Kees van Dam schreef:

    Ineens zie ik: “Je reactie is in afwachting van moderatie. “. We gaan de boel toch niet censureren? Want dan is het echt oorlog, en trek ik persoonlijk de stekker uit deze site.
    Test mij niet.

  42. Kees van Dam schreef:

    Silence!

    All rise!

    Your honor,

    I’ll repeat my question:

    If Nefit gave the order in 2009 to improve the heat exchanger, than why would it be necessary to exchange the burner in 2017?

    Has the jury reached a verdict?

    People are dying, you know.

  43. Gerard schreef:

    1.Pics or it didn’t happen.

    2.Bij correcte installatie (volgens voorschrift fabrikant, vermogen en temperaturen juist
    ingesteld) voorgeschreven onderhoud én normaal huishoudelijk gebruik zal er weinig
    gebeuren tijdens de te verwachten levensduur van dergelijke toestellen.

    3.Word er een probleem geconstateerd? dan lost de fabrikant dit altijd op, zoals zij
    wettelijk verplicht is. (modificaties/terugkoopvoorstellen/toestelwisselingen)

    4.Doorontwikkelen van toestellen/onderdelen is in deze branche heel normaal, en toont aan dat de fabrikant er alles aan gelegen is te slagen.

    5.Volgens de geldende keuringseisen mag elk verbrandingtoestel een bepaalde
    hoeveelheid verbrandinggassen lekken!

    6.Met de laatste modificatie op de brander blijven ze binnen de normen, dus binnen de
    wet..

    7. Fraai of niet, alles gaat binnen de huidige wetgeving.

    .. Derhalve moeten we deze fabrikant vrijspreken ..

    Trouwens ben je een whiskey liefhebber “Kees”?

    Groeten, Gerard

    • Kees van Dam schreef:

      Gerard, mijn argumentatie staat hierboven, en weerlegt alles wat je zojuist hebt gezegd.
      Heb je nooit leren discussiëren?

  44. Kees van Dam schreef:

    Nefit/Bosch should go right to fuckin’ jail:

  45. Gerard schreef:

    Kees,

    Geen whiskey liefhebber?
    Je gaat ons toch niet vertellen dat je die onzin allemaal nuchter zit te typen?

    Ik had gehoopt op een serieuzer antwoord en Ik ben niet de persoon die je noemt, noch werk ik voor het bedrijf wat je noemt..

    Waar zit precies je pijnpunt, kun je dat nog even kort uitleggen?

    groet Gerard

  46. André schreef:

    Agpo econpakt brand ook uit waar er nog duizenden van hangen. Complete wisselaar gesmolten en nog doorbranden. De vwa doet daar helemaal niets aan

  47. Kees van Dam schreef:

    Ladies & Gentlemen,

    I’m very proud to present to you:

    The Deventer TopLine-Players,

    With their latest single:

  48. Kees van Dam schreef:

    Waarom zijn er bijna vier duizend mensen die bovenstaand artikel interessant vinden, maar trekt er bijna niemand zijn mond open?

    Lang leve de social media …

  49. Marcel schreef:

    Omdat jij geen tegenspraak duldt. En nefit tot op heden alles netjes oplost.

  50. Kees van Dam schreef:

    Marcel, Nefit is overduidelijk véél te laat begonnen met het voor de bühne, en dus op de verkeerde manier, “oplossen” van dit probleem. De argumenten staan hierboven volop beschreven. Ik duldt zekere tegenspraak Marcel, maar wel gebaseerd op feiten en niet op meningen en gevoelens. Feit is dat de TopLine-warmtewisselaar kromtrekt en dat de pakking tussen zijdeksel en voor- en achterprofiel degradeert. Beide fenomenen zorgen ervoor dat de warmtewisselaar op den duur gaat lekken. Feit is, dat dit niet door Nefit wordt gecommuniceerd. Daarmee overtreedt Nefit/Bosch de wet en zijn eigenaren van een TopLine nog steeds in gevaar, ook al wordt hun brander vervangen.

  51. Marcel schreef:

    Daar pak je de koe bij de horens. Op den duur gaat lekken. Dat probleem heeft ieder cv toestel dat ze op den duur aan vervanging toe zijn.

  52. Marcel schreef:

    Dat de uitval van de Topline wisselaar hoger is mag duidelijk zijn. Maar alle Topline toestellen waar ik een nieuw model brander op geplaatst heb waren nog in een prima conditie.

    • Kees van Dam schreef:

      Marcel, specificeer alsjeblieft “uitval” en “hoger”. Met andere woorden:

      Risico = Kans x Gevolg

      in jouw woorden:

      Risico = Hoger x Uitval

      Het risico kan dus volgens internationale normen (bovenstaande formule) getalsmatig worden bepaald. Met dit getal kunnen we deze discussie wellicht beëindigen.

      De vraag is: Ga jij Nefit bellen om deze getallen te achterhalen? Ennuh, zouden ze nu wel eerlijk zijn denk je? Nadat ze de afgelopen jaren hun geblunder hebben verzwegen, en een miljoen keteleigenaren in gevaar hebben gebracht?

  53. Marcel schreef:

    Door mijn jaarlijkse controle is bij mij nog geen enkele gebruiker in gevaar geweest.
    Daarom ga ik met de Topline modellen vol vertrouwen verder. Dat ze niet allemaal de leeftijd van de Turbo en Ecomline krijgen is jammer dan. In het vakblad van Uneto/VNI is al geopperd om cv toestel vanaf 12 jaar preventief te vervangen. Dus een ieder die hem langer laat hangen doet dat dus op eigen risico en goed overleg met de installateur die er kijk op heeft. En die beren lekker in het bos rond laat lopen.

    • Kees van Dam schreef:

      Als Uneto/VNI dat inderdaad oppert, dan is dat interessant nieuws voor de consumentenbond, VFK, TROS Radar, Kassa VARA, etc.

    • Kees van Dam schreef:

      Marcel, geen enkele installateur kan de kwaliteit van de zijwandpakking controleren. Dat weet jij ook. Om de zijwandpakking te kunnen beoordelen, moet je de ketel onherstelbaar beschadigen. En dat valt buiten de normale onderhoudswerkzaamheden zoals door de fabrikant omschreven.

      Conclusie: Je probeert hierboven garanties te geven, die je niet waar kunt maken. Je zegt dingen die niet waar zijn. Anders gezegd: je bent dom of je liegt.

      Hoe dan ook:

      Stop met je geleuter, of kom met feiten!

      Alsjeblieft …

  54. Wilco schreef:

    Ketel moet gewoon 15 a 20 jaar zonder al te grote problemen blijven branden met degelijke onderhoud.

    • Kees van Dam schreef:

      Wilco, je hebt gelijk. Een TopLine na 8 jaar vervangen met inruilkorting, bewijst dat Nefit/ Bosch weet dat ze fout zit. Pek, veren, spoorstaaf en het dorp uit met dit tuig …

  55. Kees van Dam schreef:

    Einde discussie!

    Wat gezegd moest worden, is gezegd. De feiten liggen op tafel. De vragen zijn meer dan duidelijk.

    Des te langer het antwoord duurt, des te dieper het gat waarin zal worden meegesleept.

    En ik zal slepen, like there is no tomorrow …

  56. Kees van Dam schreef:

    Discussie klaar,
    Maar,
    misschien en ondertussen tijd voor een leuk pauzemuziekje …
    voor onze brandweermannen en de Nefit-medewerkers.
    Just to do a little soul searchin’:

  57. Kees van Dam schreef:

    @ Nefit: Never forget who wrote the book on the TopLine.
    Don’t test me …

  58. Kees van Dam schreef:

    Toen: SmartLine brander: + 40 miljoen
    Toen: SmartLine hydroblok: + 10 miljoen
    Toen: TopLine 6A-problematiek: + 5 miljoen
    Nu: TopLine brander: + 20 miljoen
    Toekomst: TopLine kromgetrokken warmtewisselaar/gedegradeerde zijwandpakking: 200 – 1000 miljoen (zie boven)
    The Insider

  59. Kees van Dam schreef:

    Zo helpe mij God almachtig!

  60. Willem schreef:

    Beste Kees,

    Ik verzoek jou vriendelijk om het toewensen van ziektes aan mensen te staken.
    Gezien je laatste reactie “zo helpe mij God almachtig” neem ik aan dat je gelovig bent. Dus pas je gedrag aan alsjeblieft.
    Je hebt je punt zeer duidelijk gemaakt wat mij betreft maar de manier waarop verdiend absoluut niet de schoonheidsprijs
    Ik denk dat je veel meer kan bereiken ivm deze problematiek als je het gebruik van je taal aanpast. Je bent zeer overschreeuwend bezig.

    met vriendelijke groeten,

    Willem

  61. Eddy Buiting schreef:

    Reactie verwijderd. We gaan elkaar geen ziektes toewensen. Mijn gesprek met u had naast de inhoud ook tot doel om u te wijzen op de manier hoe we hier met elkaar omgaan, en dat dringt helaas niet door. Spijtig.

  62. Willem schreef:

    Dank u

  63. Kees van Dam schreef:

    EEEHH Waar ben ik overschreeuwend geweest?

  64. Kees van Dam schreef:

    Willem, doe je huiswerk en donder op uit deze discussie, want ik win hem van je. De feiten staan hierboven, de vragen ook. Als je geen antwoorden hebt, wegwezen ….
    Al haal je de Paus erbij. Misschien ben ik wel de Paus, who knows …

    • Kees van Dam schreef:

      Laat ik het anders formuleren: En dat is waarachtig: De kans dat je ooit in je leven hebt gesproken met iemand die dichter bij de Paus staat dan ik is vrij klein. Ik maak geen grap, beste Willem.

    • Willem schreef:

      deze discussie win jij nooit. Want discuseren is een kunst die jij niet beheerst.
      Ga alsjeblieft in het bos staan schreeuwen, maakt net zoveel indruk als hier.

  65. Kees van Dam schreef:

    Als gezegd: Geen grap Willem

  66. Kees van Dam schreef:

    Beste Willem, als ik, zoals je hierboven schets, mijn punt daadwerkelijk heb gemaakt, en de Nefit TopLine een brandbom is. Waarom discussiëren we hier dan nog steeds over futiliteiten als het geloof en ander geneuzel?

    Mensen gaan dood door Nefit. (punt)

    Wordt wakker en help je klanten alsjeblieft …

    • Willem schreef:

      luister vriend, jij begon dit geneuzel. En als je geneuzel wil kan je het krijgen.
      En als jij niet meer weet wanneer jij mensen ziektes heb toegewenst in deze berichten lawine…tja…
      Je hebt je punt gemaakt en hou nou maar op. Je bent vervelend en klinkt als een plaat die blijft hangen

  67. AT schreef:

    Or say hello to my little friend …

  68. AT schreef:

    Laat ik duidelijker zijn: Ik ben de kern in het TopLine-schandaal. Als boven gemeld: I Wrote the Book. Nee, ben slechte schrijver. So please dont blame me!
    Ok, dus de feiten zijn tot op heden niet weerlegd, en ook onze geloofsbroeders zijn bij gebrek aan bewijs afgehaakt …
    SO WHO OF YOU MOTHERFUCKERS IS NEXT TO POSE A REALLY GOOD QUESTION?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven