fbpx
Nieuws

De laagdrempelige software van planningstool ServicePlanner is doorontwikkeld. Zo is de tool ingericht voor checklists in het kader van de nieuwe Gasketelwet, is de tool verder te personaliseren, en zijn de planningsinstellingen verruimd.

De software die installateur Ruud Klaassen en José IJedema ontwikkelden is nu zo’n acht jaar op de markt. De tool begon digitale hulp waarmee kleine installateurs hun cv-ketelonderhoud konden plannen. Inmiddels is ServicePlanner uitgegroeid tot een uitgebreide planningsoftware voor installatie- en servicebedrijven met één tot tien monteurs in dienst. “Dankzij een nieuwe manier van onboarden kun je al binnen vier uur met onze software aan de slag”, zegt IJedema.

Tijdsblokken en monteursinzet flexibel

“ServicePlanner is in de loop der jaren bovendien veel flexibeler geworden”, vertelt het duo aan Installatie.nl. “Het is allang niet meer alleen geschikt voor het efficiënt plannen van cv-ketelonderhoud. Airco’s, laadpalen en méér: de enige voorwaarde om met ServicePlanner te werken is dat je als bedrijf minimaal vijftig procent van je afspraken bij particulieren uitvoert.”

De software is inmiddels ingericht op alle verschillende mogelijke afspraken. Je kunt zelf jouw gewenste afspraaksoorten aanmaken, waarbij je ook zelf kiest hoe lang een bepaalde afspraak mag duren, wat de reistijd en het vertrekpunt van de planning is. Hierdoor plant het systeem vanuit de locatie van de monteur, wat te goede komt aan de efficiëntie en aan een betere planning. Afspraken die dichter bij de ene monteur liggen dan bij de andere, worden dan ook bij die eerste gepland.

In huisstijl

De software is ook verder te personaliseren naar de huisstijl van het bedrijf.Van de e-mails voor klanten tot de werkbonnen voor de monteurs – die voorheen nog geprint moesten worden, maar nu digitaal te vinden zijn. Sinds kort is er bijvoorbeeld een koppeling met Exact

CO certificering

ServicePlanner speelt ook in op de nieuwe CO-certificering, een van de gevolgen van de nieuwe Gasketelwet. Monteurs kunnen in de tool checklists invullen na elke servicebeurt. Daardoor is altijd duidelijk wát er wánneer bij wélke klant gedaan is. Klaassen: “Deze checklists zijn straks, na de invoering van de verplichte CO-certificering op 1 april 2022, essentieel. Je kunt hiermee tijdens het auditbezoek aan de certificerende instelling laten zien dat werkzaamheden correct zijn uitgevoerd.” Ook kun je in onze software apparaten bijhouden en hierbij zelf kiezen welke informatie je monitort, denk aan het bouwjaar. Doordat je tijdens de audit in ServicePlanner dit soort belangrijke informatie kunt laten zien, kom je eerder in aanmerking voor certificering.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.