fbpx
Nieuws

Thermostaat: 1 ton in 3 dagen via crowdfunding

Slimme thermostaat Thermosmart gaat internationaal. In drie dagen tijd heeft het jonge Nederlandse bedrijf via crowdfundingplatform Symbid 100.000 euro bij elkaar verzameld. De thermostaat, waarvan er in Nederland al enkele duizenden zijn verkocht, wordt nu ook in de rest van Europa op de markt gebracht. Het benodigde kapitaal hiervoor heeft het bedrijf nu binnen. Het bedrijf had al 450.000 euro bij elkaar om de internationale expansie te financieren.

De thermostaat werd ook in Nederland via crowdfunding gefinancierd. Internationale investeerders in de thermostaat krijgen voor de minimale inleg van 1500 euro niet alleen de thermostaat zelf (waarde 249 euro), maar ook 17% rendement op het aandeel. Door het succes verlaat Thermosmart het zogeheten start-up-stadium, en wordt het een scale-up; een bedrijf dat een gezonde omzet draait om te kunnen opschalen. Onderzoeksbureaus verwachten volgens Thermosmart dat de markt voor slimme thermostaten de komende jaren explosief groeit, met tenminste 65% per jaar. Op dit moment heeft ongeveer 10% van de Nederlandse huishoudens een slimme thermostaat aan de muur hangen. De populairste exemplaren zijn de Toon van Eneco en de Easy van ketelfabrikant Nefit. Ook de Nest thermostaat wordt op grote schaal geïnstalleerd door grote servicebedrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.