
Zoofy, in Nederland marktleider op het gebied van spoedklussen, breidt haar dienstverlening uit naar België. Zoofy hanteert hierbij een stad-voor-stad strategie. Deze aanpak stelt Zoofy in staat om tegen minimale kosten internationaal uit te breiden. Enerzijds wordt er bespaard doordat er geen landelijke publiciteitscampagne opgestart hoeft te worden. Anderzijds geeft deze strategie de mogelijkheid om eerdere ervaringen te verwerken in de lancering van andere steden. Als eerste stad in België kiest Zoofy voor Antwerpen.
Taal
Arthur de Leeuw, medeoprichter van Zoofy: “België is qua taal en afstand de meest logische keuze om te internationaliseren. Tegelijkertijd verschillen Belgen en Nederlanders qua communicatie wel van elkaar. Mede daarom willen we eerst ervaring opdoen in Antwerpen en vervolgens snel doorgroeien in België.”
De situatie op de klusmarkt in België lijkt veel op die in Nederland. De tarieven zijn vergelijkbaar en ook in België is er een toenemend tekort aan goede vakmensen. De Leeuw: “Met name voor spoedklussen is het lastig om snel hulp te regelen. Dat geldt zeker voor steden als Antwerpen. Wij spelen daar net als in Nederland op in. Via Zoofy bereiken mensen snel alle aangesloten vakmensen die bij jou in de buurt beschikbaar zijn en zie je direct wat de tarieven zijn. Dat scheelt tijd, geld en met name stress.”