Heb je wel eens uitgerekend wat een klant je nu écht oplevert aan harde euro’s? Een gemiddelde cv-ketel consument die al jaren klant bij je is, bijvoorbeeld.
Die klant betaalt een tientje per maand voor jaarlijkse service en onderhoud, koopt eens in de vijftien jaar een ketel met aanbehoren, en heeft af en toe nog wat extra werkzaamheden. Want je bent er toch, en je bent zo’n beetje huisinstallateur van die klant. Een lekkend kraantje, een stopcontactje, een verstoppinkje. Om over de grotere klussen en zakelijke klanten nog maar te zwijgen.
Je klant heeft je nodig
Bij sommigen ben je kind aan huis. Eén doorsnee klant is in één ketelleven al gauw goed voor 4.000 euro, zonder dat er gekke dingen gebeuren. En dan praten we nog niet eens over de enorme vraag naar verduurzaming die nu gaande is. Als je het goed doet, gaat dit namelijk nog veel verder. Kansen te over!
Maak die rekensom eens
Wat is die ene klant waard, hoeveel is-ie jou waard en hoeveel moeite wil je voor ‘m doen? Daarover gaat onderstaande vlog. Als je hem hebt gekeken, kijk je misschien anders naar je klanten en sla je misschien ook eens aan het rekenen. Is jouw klant ook goud waard?