fbpx
Nieuws

Retourbezoeken onderhoud terugdringen

2

Installateurs zijn nog veel tijd en energie kwijt rondom het plannen en organiseren van service en onderhoud van verwarmingstoestellen. In het webinar Slim Servicen geven de technisch specialisten van groothandel Rensa en toestelfabrikant Remeha tips en trucs om effectiever te werk te gaan. Met name op het gebied van voorraadbeheer en beheer op afstand zijn interessante nieuwe ontwikkelingen, waar installatiebedrijven direct hun rendement en servicegraad kunnen verbeteren. Zo heeft Remeha een nieuw systeem met dashboard voor beheer op afstand, waarmee op termijn onderhoud kan worden voorspeld. Rensa heeft nieuwe dienstverlening in de vorm van RFID, een groene onderdelenprogramma en een service-app. Het webinar wordt op 4 oktober live uitgezonden. Gratis aanmelden kan hier.

Wat zijn uw ervaringen?

Grootste uitdaging is het aantal retourbezoeken terug te dringen. Dat betekent dus goed vooraf in kaart hebben wat de storingsmelding is, goed voorbereid naar een service-afspraak, en voorkomen dat de monteur voor een onderdeeltje naar de balie moet.  De poll luidt dan ook: wat zijn voor u de belangrijkste redenen voor retourbezoeken aan klanten?

Wat is grootste oorzaak retourbezoek bij service en onderhoud van cv-toestellen?

Bekijk resultaat

Laden ... Laden ...

2 reacties op “Retourbezoeken onderhoud terugdringen

  1. Ruud schreef:

    We zijn benieuwd naar het webinar, leuk initiatief!

    Wij denken dat niet alleen op het retourbezoek het rendement en servicegraad verbeterd kan worden maar vooral ook op het eerste bezoek inplannen en organiseren. Dat kost installateurs inderdaad ontzettend veel tijd en moeite.

    Als ex installateur heb samen met mijn team Service Planner (www.service-planner.nl) ontwikkeld. Steeds meer installateurs, en andere zelfstandige ondernemers, geven hun omzet er een flinke boost mee 🙂

  2. Eddy Buiting schreef:

    Ruud, het webinar wordt wel interessant.
    Gemene deler voor elk bedrijf is dat iedereen na zou kunnen denken over hoe ze het georganiseerd (willen) hebben? En dat met elke efficiency-slagje, of dat nu zit in planning, in reductie van retourbezoeken, het efficienter inrichten van voorraden, klanten sneller en beter geholpen kunnen worden. Hoe je het ook went of keert: veel verdienmodellen zijn nog ingericht met een ingecalculeerde inefficiency. En in feite is dat extra marge voor ondernemers, of tijd voor monteurs om vakwerk te leveren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.