
Wie op de traditionele wijze een sportclub sponsort, is één van de velen. Geld overmaken. Shirtje, reclamebordje, jaarlijkse sponsoravond. That’s it. Prima voor de traditionele ondernemer, wij doen het anders!
Wie als ondernemer vanuit een visie opereert, moet dit ook consequent in zijn sponsoractiviteiten doortrekken. Geen geld lappen, zonder achterliggende gedachte. Allereerst het doel: de waardes van je bedrijf uitstralen, traffic genereren naar je bedrijf, en een grotere naamsbekendheid ontwikkelen. Maar sponsoren doe je niet alleen met je hoofd. Je doet het ook met het hart. Cycling Team Verspeek is ontstaan vanuit mijn eigen hobby: fietsen. Een vriendenclub die 2 keer per week traint, zondag een stevige rit maakt, en daarna, lekker in de buurt, een oud bruin pakt op het terras.
Gelikt
Het wielerteam staat symbool voor ons bedrijf. Doorgaan tot het uiterste, nooit opgeven, kiezen voor kwaliteit, een professionele uitstraling. En plezier en trots. Net als onze monteurs en de bussen, veel aandacht voor de uitstraling: elke renner krijgt een gelikte outfit; van zomer en winteroutfit tot sokken, overschoenen en regenvest. En, misschien wel het belangrijkste: iedereen dezelfde helm. Al met al een investering van zo’n 800 euro per renner.
Inhalen met een lach
Dat is veel geld, maar past binnen mijn filosofie: goed doen of niet doen. Ik kies er bewust voor om niet 1 van de 8 logo’s op een tenue te zijn maar de stijl en uitstraling naar mijn hand te zetten; dát maakt dat het team in onze wielermaffe streek inmiddels bekend staat als de Verspeekjes. Fanatieke, maar gezellige goeie gasten, die niet asociaal rondtrappen, maar inhalen met een glimlach.
Open dag met een plus
Maar het bedrijf krijgt er nog meer voor terug. Voorwaarde van dit pakket is dat het team een jaarlijkse ATB-toertocht door de bossen rond Valkenswaard organiseert. Start en finish in hartje dorp met uiteraard alle reclame in de vorm van aankondigingen, beeldmateriaal et cetera. Op de eerste editie vorig jaar deden direct 400 deelnemers mee. Maar het belangrijkste doel van deze tocht? Ons bedrijf van binnen laten zien! De pauze van de tocht is namelijk niet onder een parasol midden in verlaten bossen, maar midden in ons magazijn.
Tussen de fittingen
Zo gebeurt het dat we vorige maand tijdens de toertocht 500 mensen uit de streek konden laten zien van waaruit we werken, hoe mooi en geordend het magazijn is, en wat de standaarden en waardes zijn van het bedrijf. Aan een hangtafel, tussen de stellingen, met de leidingen en fittingen in de nek. Een open dag met een fietstocht, en dat nu al 2 jaar, van waaruit wij direct orders kunnen noteren. Sponsoren is creatief zijn. Verrassen. Doen wat anderen niet doen, en beloftes waarmaken. En naast het verstand, ook het hart volgen. Sponsoren is net ondernemen.